سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند سبحان، مال را به کسانی که دوست یادشمن دارد می بخشد؛ ولی دانش را جز به کسی که دوست دارد نمی بخشد [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :7
بازدید دیروز :10
کل بازدید :312294
تعداد کل یاداشته ها : 117
103/1/31
10:46 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
محمد رضا آقابیگی[226]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
سروهای سرافراز (( همیشه با تو )) هو اللطیف مبادا روی لاله ها پا گذاریم خانه متروک همسفرمهتاب امٌل عروج .: شهر عشق :. بانک مقاله آدمک ها شاهراه اندیشه آرمان(بازگشتی دوباره) به نام وجود باوجودی که وجودبی وجودم عشق الهی: نگاه به دین با عینک عشق و عاشقی از قرآن بپرس Ask quran نگاه مشرقی دوستان همدم دربدران سکوت عشق ذخیره خدا آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام مذهب عشق مذهبی عدل الهی Divine Justice پرتگاه ناگفته های آبجی کوچیکه عاشق دلباخته وبلاگ رسمی کتایون پیام محبت شناخت اراء و افکار ضالّه همسفر عشق شمیم یار... نافذ فصل سکوت من گذشته من گل نرگس Narcissus طلسم شدگان مـن او چاپی دوم خانه اطلاعات به وسعت دنیا به وسعت دنیا خاطرات یک زندگی یه دل خسته یک کلام حرف خودمونی .:(( به یاد رضا )):. دختـــــر غربتـــی دنیای واقعی اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار از یک روحانی دختر ی با کو له‏با ر ی ا ز ا مید عاشقانه های گودزیلا بی سرزمین تر از باد یه پرستویی که قلبش شکسته خلوت تنهایی زیبایی سایه خداوند بر کهکشانهاست ساقیا قدحی ریز که ما باده پرستیم ::. یاغی ترین .:: وبلاگ ایران اسلام دوست عزیز سلام داستان و راه های توحید جویان بزرگ تا.............شقایق او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم! گل ارکیده زیر درخت گل خدای که به ما لبخند میزند باسیدعلی‏تافتح‏قدس‏ومکه باورم کن کوچولوها مانا کوثر چهاردیواری توهم یک عشق....... چاه بانک اس ام اس و جوک سیب سایت تخصصی گوشی موبایل عطش کلبه احزان سایت ویژه یک جالب برای دیدن فلش ایمل ریاست کانون رشد (سیروس دولت پور) باشگاه اندیشه سایت خبری سایت تکچین سایت مخ زن آموزش زبان انگلیسی سایت سیامک انصاری (کیانوش) سایت شبهای برره بید جیگر موزیک آموزش رایانه و مهارت icdl به زبان فارسی دایره المعارف فارسی آدرسهای اینترنت سایت زن روز (ویژه خانم ها - مد لباس ) محاسبه طول عمر (به روش کاملا پزشکی ) کاریکاتور بازیگران سینمای ایران سایت مهران مدیری شقایق دهقان (گل یاسمن بانو) سایت مناجات وبلاگ رییس جمهور (آقای محمود احمدی نژاد) پیوند به سایتهای دولتی سایت عمو پورنگ دوربین نت (آرشیو عکس) کسب در آمد و جوک و sms سایت کانون فرهنگی و تربیتی رشد لحظه‏ی دیدار بازار شپش فروشها خدا بود و دیگر هیچ نبود...!!! برای تو چرا و چگونه...؟؟؟ کویر خیال سکوت :.: : نماز،یک هدیه الهی :.: : تا شکوفه ی عشق اینک از حال به آینده پلی باید زد....... وبلاگ تفریحی Fashens چشم انداری بر ژاپن من نگاشت سایت پاسخگو (سئوالات شرعی ) حنانه خواهر سیب مخمل افتاب حقیقت هنرهای رزمی وبلاگ کانون رشد ناحیه 3 کرج

                            جام جهانی سوپر مغزها


    
    
    
    چندی پیش در آلمان یکی از جذابترین مسابقات قهرمانی جهان با عنوان جام‌جهانی <سوپر مغزها> برگزار شد که به اذعان مطبوعات آلمان این جام، بعد از جام‌جهانی فوتبال 2006 از مهمترین و جذابترین مسابقات جهانی بود که در آلمان برگزار شد. نابغه‌ها از سراسر دنیا در این دوره مسابقات که برای دومین بار در <هسن> آلمان برگزار شد، شرکت کردند.
دوره قبل این مسابقات در سال 2004 برگزار و در آن سال 17 شرکت کننده از 11 کشور دنیا در آن شرکت کردند. در مسابقات امسال به تاریخ 2 و 3 نوامبر 2006، 26 شرکت کننده از سه قاره مختلف و 13 کشور از جمله اسپانیا، فرانسه، هلند، آلمان، لبنان، هند و... با هم به رقابت پرداختند. این جام شامل شش مرحله سخت بود که در هر مرحله برنده تعیین می‌‌شود و در پایان، قهرمان هر شش مرحله انتخاب شده و معرفی می‌‌شود. مراحل این مسابقه عبارتند از عملیات جمع که در آن شرکت کنندگان باید در عرض ده دقیقه ده عدد ده رقمی را با هم جمع کنند. مرحله دوم شامل عملیات ضرب است که به مدت 15 دقیقه دو عدد هشت رقمی را ضرب کرده و جواب را ارائه دهند، مرحله سوم تعیین ریشه دوم ده عدد شش رقمی در عرض 15 دقیقه است. مرحله چهارم تعیین روز هفته، پنجاه تاریخ بین سالهای 1600 تا 2100 در عرض یک دقیقه و دو مرحله آخر هم شامل دو عملیات بسیار پیچیده ریاضی است که هر کدام باید در عرض‌ پنج دقیقه انجام شود. شرکت‌کنندگان هیچ‌گونه وسیله کمکی از جمله ماشین‌حساب یا کاغذ و قلم در اختیار ندارند و تمامی عملیات به صورت ذهنی انجام می‌‌شود و فقط پاسخ هر مرحله در جای مخصوص خود در یک جدول ثبت می‌‌شود. هر شرکت‌کننده یک ناظر مخصوص دارد که در صورت اتمام وقت در همان لحظه پاسخ را از شرکت‌کننده می‌‌خواهد.
    
    

قهرمان اعداد جهان


    به نوشته اشپیگل در پایان مسابقه امسال‌<روبرت فوین‌تاین> انگلیسی برای دومین بار عنوان <قهرمان اعداد> را در جهان از آن خود کرد و برنده مدال طلا به ارزش هزار یورو و یک تندیس مخصوص این مسابقات شد. <جان وان کونیگ‌سولد> هلندی در جایگاه دوم قرار گرفت و <گرت میترلینگ> آلمانی هم نفر سوم این مسابقات شد. کوچکترین شرکت‌کننده مسابقه امسال که بسیار مورد توجه همه قرار گرفت یک دختر بچه نه ساله هندی به نام <کینجال دیوش‌شا> بود که توانست در میان سوپرمغزهای جهان عنوان بیست و چهارم را کسب کند. پیرترین شرکت‌کننده هم<ویلیام بویمن> هلندی 67 ساله بود که نفر پنجم شد. برنده هر یک از مراحل مسابقات به ترتیب زیر است: مرحله اول: <جورج آرتور مندوزا> از پرو، مرحله دوم: <آلبرتو کوتو> از اسپانیا، در مرحله سوم: <روبرت فوین‌تاین> انگلیسی و در مرحله چهارم هم <متیاس کسل اشلدگر> آلمانی نفر اول شد. یکی از مراحل جالبی که بعد از پایان مسابقه انجام شد هنرنمایی و اجرای عملیات سخت و پیچیده ریاضی توسط شرکت‌کننده‌ها در حضور تماشاچیان بود که شگفتی تماشاگران را برانگیخت. در این مرحله رابطه صمیمی بین شرکت‌کنندگان و تماشاگران به چشم می‌‌خورد. مثلا <رودریگرگیم> یکی از شرکت‌کنندگان با یافتن توان صدم یک عدد دو رقمی به صورت کاملا ذهنی در عرض چند ثانیه همه را انگشت به دهان و پاسخ را که یک عدد 170 رقمی بود ارائه کرد.<یارامون کامپایو> هم یکی از رکوردهای جهانی‌اش را در این ملاقات صمیمی به رخ تماشاگران کشید. او در عرض چند ثانیه، پنجاه عدد با رقم‌های مختلف را که به وسیله‌ تماشاگران انتخاب شده بود به خاطر سپرده و سپس به ترتیب از کوچک به بزرگ بیان کرد. <ویل بویمن> هم که مسن‌ترین شرکت‌کننده این جام بود کشف استعدادش را برای تماشاگران اینطور توضیح داد:در گذشته فروشنده اتومبیل و کامیون بودم و مدت بیست سال هم به عنوان مکانیک کار می‌‌کردم. زمانی به طور ناگهانی متوجه شدم که تمام شماره پلاک‌های اتومبیل‌هایی که ضمن کارم با آنها برخورد کرده‌ام در خاطرم باقی مانده است. از آن زمان به استعداد و حافظه‌ قوی‌ام در زمینه ریاضیات پی بردم و تب اعداد و عملیات ریاضی مرا فرا گرفت و امروز پس از تمرینات زیاد عنوان پنجم <سوپر مغز> جهان را کسب کرده‌ام. <رالف لایر> بنیان‌گذار این مسابقات که خود یک ریاضی‌دان خبره از دانشگاه <لایپزیک> است، می‌‌گوید: متخصصان تشخیص داده‌اند، حجم مغز این نابغه‌ها از افراد معمولی کمی بزرگ‌تر است و آنها از قسمت‌‌هایی از مغز خود استفاده می‌‌کنند که افراد معمولی در طول مدت عمر هرگز از آن قسمت مغز خود بهره نمی‌‌برند.او در ادامه گفت: البته این توانایی آنها فقط استعداد نیست بلکه بر اثر تمرین زیاد و ورزیده کردن سلول‌های مغزی ایجاد شده است.او ایده چنین کاری را از حدود چهار سال پیش در ذهن داشت و بالاخره در سال 2004 اجرا کرد. او پایه‌گذاری این مسابقات را تبلیغی برای محاسبه‌ذهنی ریاضیات دانست چرا که در اثر پیشرفت علم با ساخت محاسبه‌گرهای قوی و سریع ماشینی مانند انواع کامپیوترها انجام محاسبات ذهنی کاملا از مد افتاده و این مسئله سبب تنبلی مغز و فاجعه‌ای برای بشریت است! در حالی که انسان در امور روزمره خود به این محاسبات ذهنی کاملا نیازمند است و باید به آن توجه بیشتری کند.

منبع : ksabz


85/9/14::: 6:12 ع
نظر()
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ سلام دوستان با دو مطلب جدید و جذاب در خدمت شما هستم
+ سلام دوستان با دو مقاله جدید در خدمتم سر بزنید دست خالی برنمی گردید
+ سلام دوستان اگر دوست دارید در مورد سریال جومونگ اطلاعاتی بیشتر بدانید به وبلاگم سر بزنید دست خالی برنمی گردید