سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چگونه کسی که پاره ای از آنچه را دارد، نمی بخشد، محبّت کامل دوستش را می خواهد ؟ [عیسی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :8
بازدید دیروز :15
کل بازدید :311842
تعداد کل یاداشته ها : 117
103/1/10
9:25 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
محمد رضا آقابیگی[226]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
(( همیشه با تو )) سروهای سرافراز هو اللطیف مبادا روی لاله ها پا گذاریم خانه متروک همسفرمهتاب امٌل عروج .: شهر عشق :. بانک مقاله آدمک ها شاهراه اندیشه آرمان(بازگشتی دوباره) به نام وجود باوجودی که وجودبی وجودم عشق الهی: نگاه به دین با عینک عشق و عاشقی از قرآن بپرس Ask quran نگاه مشرقی دوستان همدم دربدران سکوت عشق ذخیره خدا آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام مذهب عشق مذهبی عدل الهی Divine Justice پرتگاه ناگفته های آبجی کوچیکه عاشق دلباخته وبلاگ رسمی کتایون پیام محبت شناخت اراء و افکار ضالّه همسفر عشق شمیم یار... نافذ فصل سکوت من گذشته من گل نرگس Narcissus طلسم شدگان مـن او چاپی دوم خانه اطلاعات به وسعت دنیا به وسعت دنیا خاطرات یک زندگی یه دل خسته یک کلام حرف خودمونی .:(( به یاد رضا )):. دختـــــر غربتـــی دنیای واقعی اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار از یک روحانی دختر ی با کو له‏با ر ی ا ز ا مید عاشقانه های گودزیلا بی سرزمین تر از باد یه پرستویی که قلبش شکسته خلوت تنهایی زیبایی سایه خداوند بر کهکشانهاست ساقیا قدحی ریز که ما باده پرستیم ::. یاغی ترین .:: وبلاگ ایران اسلام دوست عزیز سلام داستان و راه های توحید جویان بزرگ تا.............شقایق او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم! گل ارکیده زیر درخت گل خدای که به ما لبخند میزند باسیدعلی‏تافتح‏قدس‏ومکه باورم کن کوچولوها مانا کوثر چهاردیواری توهم یک عشق....... چاه بانک اس ام اس و جوک سیب سایت تخصصی گوشی موبایل عطش کلبه احزان سایت ویژه یک جالب برای دیدن فلش ایمل ریاست کانون رشد (سیروس دولت پور) باشگاه اندیشه سایت خبری سایت تکچین سایت مخ زن آموزش زبان انگلیسی سایت سیامک انصاری (کیانوش) سایت شبهای برره بید جیگر موزیک آموزش رایانه و مهارت icdl به زبان فارسی دایره المعارف فارسی آدرسهای اینترنت سایت زن روز (ویژه خانم ها - مد لباس ) محاسبه طول عمر (به روش کاملا پزشکی ) کاریکاتور بازیگران سینمای ایران سایت مهران مدیری شقایق دهقان (گل یاسمن بانو) سایت مناجات وبلاگ رییس جمهور (آقای محمود احمدی نژاد) پیوند به سایتهای دولتی سایت عمو پورنگ دوربین نت (آرشیو عکس) کسب در آمد و جوک و sms سایت کانون فرهنگی و تربیتی رشد لحظه‏ی دیدار بازار شپش فروشها خدا بود و دیگر هیچ نبود...!!! برای تو چرا و چگونه...؟؟؟ کویر خیال سکوت :.: : نماز،یک هدیه الهی :.: : تا شکوفه ی عشق اینک از حال به آینده پلی باید زد....... وبلاگ تفریحی Fashens چشم انداری بر ژاپن من نگاشت سایت پاسخگو (سئوالات شرعی ) حنانه خواهر سیب مخمل افتاب حقیقت هنرهای رزمی وبلاگ کانون رشد ناحیه 3 کرج

جواهری در قصر یا Jewel in the Palace

مقدمه: سریال جواهری در قصر که چند قسمتی از پخش آن در ایران می گذرد هر جمعه شب ساعت ۹:۳۰ از شبکه ی دوم سیما پخش، و شنبه ساعت ۱۲:۴۵ تکرار می شود. با توجه به علاقه ی بسیاری که به این سریال دارم، مقاله ای در مورد پیشینه ی تاریخی، بازیگران، داستان و لینک های مربوط به این سریال جمع آوری کرده ام. امیدوارم مورد توجه دوستان عزیز قرار بگیرد.

۱          شناسنامه ی سریال:

سال و محل تولید: این سریال محصول کشور کره ی جنوبی بوده و برای نمایش در شبکه ی کره ای MBC تولید شده است. مراحل تولید آن در 15 سپتامبر 2003 آغاز و در 30 مارس 2004 پایان یافته است.

عنوان: عنوان این سریال که بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است، «دائی یانگ گیوم» (Dae Jang Geum) می باشد. این فیلم در کشورهای انگلیسی زبان با نام Jewel In the Palace که در زبان فارسی معادل «جواهری در قصر» می باشد به نمایش در آمده است.

کارگردان و بازیگران: کارگردان این سریال لی بیونگ هون (Lee Byoung-hoon) و بازیگر اصلی آن «لی یونگ آئی» (Lee Young-ae) در نقش یان گوم می باشد. جی جین هی (Ji Jin-hee) ، پارک ایون های (Park Eun-hye) و هونگ ری نا (Hong Ri-na) از دیگر بازیگران این سریال می باشند.

ژانر: بر اساس دسته بندی IMDb این سریال در ژانر درام (Drama) قرار می گیرد و بر اساس دسته بندی ویکی پدیا ژانر آن درام، تاریخی (Historical) و سوآپ اپرا (Soap Opera) می باشد. تعریف درام بر اساس فرهنگ لغت جیبی افشار عبارت است از: «فیلمنامه ای جدی که در آن هر رویدادی، خواه غم انگیز یا خنده دار، وجود داشته باشد، بی آنکه به آن شکل کمدی یا تراژدی بدهد.»  و تعریف Soap Opera در فرهنگ لغت آکسفورد عبارت است از: «داستانی در مورد زندگی گروهی از مردم، که در تلویزیون یا رادیو، هر روز یا هر چند روز یک بار پخش می شود.»

تعداد قسمت های سریال: سریال جواهری در قصر در 54 قسمت یک ساعتی تهیه شده است. سریال دوبله شده برای سیمای ایران در ۵۰ قسمت آماده ی نمایش شده است.

۲          محبوبیت سریال در جهان:

سریال جواهری در قصر که از آن با عنوان «Most Popular Korean Drama of All Time» و «Forever Popular Korean Drama» به معنای «محبوبیت ترین درام کره ای تمام دوران» یاد می کنند یکی از پرطرفدارترین سریال های تاریخ این کشور می باشد. حتی دایرةالمعارف ویکی پدیا که به عنوان یکی از بی طرف ترین منابع اطلاعاتی جهان شناخته می شود از این سریال با همین عنوان یاد کرده است. (منبع 1 ، منبع 2 ، منبع 3)

همچنین در یک نظرسنجی که در تاریخ 11/1/2007 (هفت روز پیش از ترجمه مقاله) در بین 3000 هزار شرکت کننده ی ژاپنی برای تعیین برترین فیلم و سریال کره ای برگذار شد این سریال با 36% آرا رتبه ی اول و «زمستان سوناتا» با 19% آرا دوم شد. (منبع)

امتیاز کاربران به این سریال در سایت IMDb (تا این لحظه) برابر با 8.9 از ۱۰ است و این در حالی است که محبوب ترین فیلم این سایت امتیازی برابر با 9.1 دارد. (منبع) اگر می خواهید به این سریال رای بدهید باید ابتدا به عضویت در سایت IMDb در آیید.

همچنین در سایت سیمای ایران نیز این فیلم تا به حال با مجموع 164 هزار و 195 رای در رتبه ی دوم سریال ها و فیلم های حال حاضر سیمای ایران قرار دارد. (منبع) برای رای دادن به این سریال می توانید از لینک های پایان مقاله بهره ببرید.

۳          آشنایی با لی یونگ آئی ، بازیگر نقش یانگوم:

سال تولد: 31 ژانویه 1971 - محل تولد: سئول

قد: 165 سانتی متر - وزن: ۴۸ کیلوگرم - گروه خونی: AB

سرگرمی ها: خوانندگی، شنا، اسب سواری و نواختن پیانو

زبان: مسلط به زبان های انگلیسی، کره ای و آلمانی

خلاصه ی بیوگرافی: لی یونگ آئی یکی از مشهورترین بازیگران کره ی جنوبی است که طرفداران بسیاری در شمار فراوانی از کشورهای جهان و به خصوص کشورهای شرق و جنوب شرقی آسیا دارد. یونگ آئی لقب «دختر اکسیژن» (Oxygen Lady) را پس از اولین حضور خود در تلویزیون (به عنوان مدل) به دست آورد. او اوج شهرت و محبوبیت خود را در بین کشورهای شرقی آسیا، پس از ایفای نقش در سریال جواهری در قصر کسب کرد. در هنگام پخش آخرین قسمت این سریال در هنگ کنگ، بیش از نیمی از کل جمعیت این کشور پای تلویزیون های خود بودند. در چین صدها میلیون تماشاگر برای مشاهده ی این سریال که نیمه شب ها پخش می شد، بیدار می ماندند.

پس از بازی در این سریال از لی یونگ آئی برای سفر به کشورهای مختلف از قبیل سنگاپور، چین، هنگ هنگ، تایوان و ژاپن دعوت به عمل آمد. جمعیت طرفداران در این سفرها شگفت انگیز بود. در ژاپن شبکه ی NHK که بیش از 10 شبکه ی تلویزیونی و رادیویی بزرگ را در ژاپن و سراسر جهان در زیرمجموعه ی خود دارد، پس از 12 سال برای اولین بار از تالار خود برای پذیرایی از یونگ آئی بهره برد. در چین یک مدرسه پس از کمک های مالی یونگ آئی به این مدرسه، نام خود را به مدرسه ی ابتدایی لی یونگ آئی تغییر داد.

لی یونگ آئی برنده ی جایزه ی بهترین بازیگر سال در جشنواره ی بلو دراگون در سال 2005 و جایزه ی بهترین بازیگر زن در جشنواره ی بیکسنگ آرت سال 2006 برای آخرین فیلم خود «همدردی برای بانو گیوم جا» (Sympathy For Lady Vengeance) می باشد.

۴          پیشینه ی تاریخی:

«اگر می خواهید داستان سریال مشخص نشده و سریال لوث نشود این قسمت را نخوانید.»

یانگوم (نقش اول سریال) یک شخصیت حقیقی است که چند سند تاریخی مبهم و ناکامل از حیات وی در طول فرمانروایی پادشاهان سلسله ی Joseon خبر می دهند. اطلاعات این اسناد بسیار سطحی و گذرا است و بنابراین، اطلاعات چندانی از شرح زندگی یانگوم در دست نیست.

بر اساس این اسناد، پادشاه جیانگ یونگ به سبب دانش پزشکی یانگوم و برای قدردانی از وی، مقام پزشک خاندان سلطنتی را به وی پیشنهاد می کند و برای اولین بار در تاریخ این کشور یک زن به این مقام دست می یابد.

از این پس است که یانگوم که توانسته بود بر مقام اجتماعی ضعیف خود به عنوان یک دختر سطح پایین در نظام اجتماعی مردانه و تبعیضات اجتماعی غلبه کند، صاحب سومین مقام برتر درباری (پزشک سلطنتی) می شود. لقب دائی (Dae) به معنای بزرگ بعد از این ماجرا به وی اهدا و نام وی به Dae Jang Geum یعنی یانگوم بزرگ تغییر می یابد.

پژوهشگران هنوز بر سر این مسئله که یانگوم یک شخصیت حقیقی است یا تجسمی افسانه ای است از زنان بزرگی که در رشد مقام اجتماعی زنان نقشی ایفا کرده اند و نام آنها برای همیشه به فراموشی سپرده شده است به توافق نرسیده اند. اگر یانگوم یک شخصیت حقیقی باشد ارزش حقیقی کار او وقتی مشخص می شود که بدانیم از آن پس (سال 1600 میلادی) تا به امروز (سال 2007 میلادی) هیچ زنی نتوانسته است به مقام پزشک درباری یا پزشک ریاست جمهوری در این کشور دست یابد.

۵          منابع این مقاله و لینک هایی برای مطالعه ی بیشتر:

رای دادن به سریال:

1- عضویت در سایت IMDb .

2- صفحه ی ارسال رای برای سریال جواهری در قصر در سایت IMDb . (ابتدا باید در سایت عضو شوید.)

3- صفحه ی ارسال رای برای سریال جواهری در قصر در سایت سیمای ایران.

معرفی سریال:

1- پروفایل فیلم در سایت IMDb . (انگلیسی)

2- مقاله ی «Jewel In the Palace» در ویکی پدیا. (انگلیسی)

3- شرحی بر زندگی یانگوم و پیشینه ی تاریخی سریال در ویکی پدیا. (انگلیسی)

سازندگان سریال:

1- سایت رسمی لی یونگ آئی بازیگر نقش یانگوم. (به دو زبان انگلیسی و کره ای)

2- زندگی نامه ی لی یونگ آئی بازیگر نقش یانگوم در سایت ویکی پدیا. (انگلیسی)

3- معرفی فیلم در سایت شرکت imbc ، سازنده ی فیلم. (کره ای)

طرفداران سریال:

1- وبلاگ Dae Jang Geum . (انگلیسی)

2- وبلاگ جواهری در قصر. (فارسی)

3- مبحث «جواهری در قصر» در سایت پرشین تولز. (فارسی)

۴- فوروم (انجمن) طرفداران سریال جواهری در قصر به همراه رول پلیینگ (ایفای نقش) . (فارسی)

دیگر لینک ها:

1- قالب (Theme) سریال جواهری در قصر برای تلفن همراه (موبایل) .

۲- تصاویر (Photo) سریال جواهری در قصر در سایت رسمی آن.

۳- نظرسنجی برای فروش DVD دوبله شده ی سریال.

منبع :.bblog.mihanblog


86/2/1::: 10:38 ص
نظر()
  
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ سلام دوستان با دو مطلب جدید و جذاب در خدمت شما هستم
+ سلام دوستان با دو مقاله جدید در خدمتم سر بزنید دست خالی برنمی گردید
+ سلام دوستان اگر دوست دارید در مورد سریال جومونگ اطلاعاتی بیشتر بدانید به وبلاگم سر بزنید دست خالی برنمی گردید