سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پشیمان ترین مردم هنگام مرگ، دانشمندان بی کردارند . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :21
بازدید دیروز :15
کل بازدید :311855
تعداد کل یاداشته ها : 117
103/1/10
6:1 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
محمد رضا آقابیگی[226]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
(( همیشه با تو )) سروهای سرافراز هو اللطیف مبادا روی لاله ها پا گذاریم خانه متروک همسفرمهتاب امٌل عروج .: شهر عشق :. بانک مقاله آدمک ها شاهراه اندیشه آرمان(بازگشتی دوباره) به نام وجود باوجودی که وجودبی وجودم عشق الهی: نگاه به دین با عینک عشق و عاشقی از قرآن بپرس Ask quran نگاه مشرقی دوستان همدم دربدران سکوت عشق ذخیره خدا آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام مذهب عشق مذهبی عدل الهی Divine Justice پرتگاه ناگفته های آبجی کوچیکه عاشق دلباخته وبلاگ رسمی کتایون پیام محبت شناخت اراء و افکار ضالّه همسفر عشق شمیم یار... نافذ فصل سکوت من گذشته من گل نرگس Narcissus طلسم شدگان مـن او چاپی دوم خانه اطلاعات به وسعت دنیا به وسعت دنیا خاطرات یک زندگی یه دل خسته یک کلام حرف خودمونی .:(( به یاد رضا )):. دختـــــر غربتـــی دنیای واقعی اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار از یک روحانی دختر ی با کو له‏با ر ی ا ز ا مید عاشقانه های گودزیلا بی سرزمین تر از باد یه پرستویی که قلبش شکسته خلوت تنهایی زیبایی سایه خداوند بر کهکشانهاست ساقیا قدحی ریز که ما باده پرستیم ::. یاغی ترین .:: وبلاگ ایران اسلام دوست عزیز سلام داستان و راه های توحید جویان بزرگ تا.............شقایق او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم! گل ارکیده زیر درخت گل خدای که به ما لبخند میزند باسیدعلی‏تافتح‏قدس‏ومکه باورم کن کوچولوها مانا کوثر چهاردیواری توهم یک عشق....... چاه بانک اس ام اس و جوک سیب سایت تخصصی گوشی موبایل عطش کلبه احزان سایت ویژه یک جالب برای دیدن فلش ایمل ریاست کانون رشد (سیروس دولت پور) باشگاه اندیشه سایت خبری سایت تکچین سایت مخ زن آموزش زبان انگلیسی سایت سیامک انصاری (کیانوش) سایت شبهای برره بید جیگر موزیک آموزش رایانه و مهارت icdl به زبان فارسی دایره المعارف فارسی آدرسهای اینترنت سایت زن روز (ویژه خانم ها - مد لباس ) محاسبه طول عمر (به روش کاملا پزشکی ) کاریکاتور بازیگران سینمای ایران سایت مهران مدیری شقایق دهقان (گل یاسمن بانو) سایت مناجات وبلاگ رییس جمهور (آقای محمود احمدی نژاد) پیوند به سایتهای دولتی سایت عمو پورنگ دوربین نت (آرشیو عکس) کسب در آمد و جوک و sms سایت کانون فرهنگی و تربیتی رشد لحظه‏ی دیدار بازار شپش فروشها خدا بود و دیگر هیچ نبود...!!! برای تو چرا و چگونه...؟؟؟ کویر خیال سکوت :.: : نماز،یک هدیه الهی :.: : تا شکوفه ی عشق اینک از حال به آینده پلی باید زد....... وبلاگ تفریحی Fashens چشم انداری بر ژاپن من نگاشت سایت پاسخگو (سئوالات شرعی ) حنانه خواهر سیب مخمل افتاب حقیقت هنرهای رزمی وبلاگ کانون رشد ناحیه 3 کرج

دانشجویان ایرانی حق تحصیل در دانشگاه های هلند را ندارند!


بازگشت قرون وسطی به اروپا

 
دولت هلند به تازگی قانونی به اجرا در آورده، که دانشجویان ایرانی حق تحصیل در دانشگاههای این کشور را ندارند.

این در حالی است که همیشه دولت هلند، ادعای دموکراسی و همیشه از حقوق بشر دفاع می‌کند... این قانون حتی باعث شد تا اپوزیسیون جمهوری اسلامی ایران، هم به دولت این کشور اعتراض کند که چرا اقدام به چنین کاری کرده است، همچنین یک جامعه‌شناس هلندی هم در اعتراض به این تصمیم دولت هلند، می‌گوید: این تصمیم به این معنی است که ما به قرون وسطی بازگشته‌ایم.

این در حالی بود که چندی پیش به دستور دولت هلند، دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی این کشور از ارائه هر گونه درسی به ایرانیان که به نوعی به دانش‌ هسته‌ای مرتبط باشد، منع شدند. 

وزارت آموزش، فرهنگ و علوم هلند با همراهی وزارت خارجه این کشور در ابلاغیه‌ای به دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی خواسته تا ضمن عدم پذیرش دانشجوی ایرانی برای رشته‌های فنی که ممکن است به مسائل هسته‌ای مرتبط شود، از ارائه این گونه دروس به دانشجویان فعلی نیز خودداری کند.

لوبینگه مدیر روابط‌عمومی وزارت آموزش، فرهنگ و علوم هلند می‌گوید: بر مبنای قطعنامه‌ 1737 شورای امنیت سازمان ملل متحد و هماهنگی با وزارت خارجه، ارائه هرگونه درسی که با دانش هسته‌ای مرتبط باشد در دانشگاه‌ها، دبیرستان‌ها و کلیه موسسات آموزشی برای دانشجویان ایرانی ممنوع خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که دقیقا چه رشته‌ها و یا دروسی شامل این تصمیم خواهد شد، گفت‌: ما از کلیه موسسات آموزشی درخواست کرده‌ایم که فهرست دروس و رشته‌های فنی خود را به ما اعلام کنند تا ما درباره دامنه محدودیت‌های لازم تصمیم بگیریم.

لوبینگه همچنین گفت که این تصمیم شامل دانشجویان فعلی ایرانی نیز می‌شود و این افراد نمی‌توانند دروسی که به تشخیص وزارت مربوطه برای آنان منع شده باشد را انتخاب کرده یا بگذرانند.

قطعنامه 1737 شورای امنیت سازمان ملل تصریح می‌کند، هرگونه انتقال فناوری و دانشی که به توسعه برنامه هسته‌ای ایران یاری برساند، باید متوقف شود.

به گفته سرویس جهانی رادیو هلند، دولت هلند نگران آن است که دانشجویان و یا متخصصان ایرانی با دستیابی به اطلاعات هسته‌ای حساس بتوانند به دولت آن کشور برای «توسعه تسلیحات اتمی» یاری برسانند.

این در حالی است که آژانس انرژی اتمی می‌گوید: هنوز به هیچ مدرک کاملا مشخصی‌ که نشانگر تلاش دولت ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای باشد، دست نیافته است.

در همین حال مسئولان دانشگاه تونت در هلند نیز اعلام کرده‌اند، علاوه بر رشته‌هایی که به مسائل هسته‌ای مرتبط می‌شود، از این پس ایرانیان اجازه تحصیل در رشته روانشناسی را نیز نخواهند داشت. مسئولان این دانشگاه از ارائه این توضیح که تحصیل در رشته روانشناسی چه ربطی به دانش هسته‌ای دارد، خودداری کرده‌اند.

گفتنی است ؛ عبدالقادر خان که به پدر دانش هسته‌ای پاکستان مشهور شده است، در دانشگاه فنی دلفت در هلند تحصیل کرده و مدتی را نیز در آزمایشگاه‌های هسته‌ای این کشور به کار پرداخته بود، وی بعد‌ها به طور ناگهانی به پاکستان رفت و در توسعه برنامه‌ هسته‌ای آن کشور که منجر به تولید بمب اتمی شد، نقش اصلی را ایفا کرد.

سالها بعد وی به اتهام فروش دانش هسته‌ای تحت تعقیب قرار گرفت. اما آنچه که در حال حاضر مشخص است این‌که شنیده‌ها حاکی از آن است که مسئولین آموزشی و علوم عالی هلند به تازگی حتی رشته‌هایی چون روانشناسی را هم برای تحصیل دانشجویان ایرانی ممنوع کرده‌اند و همین امر باعث اعتراض ایرانیان مقیم هلند شده است تا جایی که اپوزیسیون‌های جمهوری اسلامی ایران هم اعتراض شدیدی به این عمل دولت هلند کرده‌اند.

 در این حال خیلی از ایرانیان مقیم اروپا که در کشورهایی به غیر از هلند تحصیل می‌کنند به این حرکت اعتراض کردند. ضمن این‌که خیلی‌ها عقیده‌ دارند که رشته‌هایی چون روانشناسی، مهندسی برق، الکترونیک و... چه ارتباطی با دانش‌ هسته‌ای دارد.



86/12/2::: 6:7 ع
نظر()
  
  
                                                                                   بزرگ‌ترین برج های دنیا در جزیره کریستالی
 

 
«سر نورمن فاستر» یکی از معروف‌ترین آرشیتکت‌های دوران معاصر در حال برنامه‌ریزی و نقشه‌کشی بزرگ‌ترین ساختمان جهان است. نشریه «ساندی تایمز» چندی پیش ضمن اعلام این خبر افزود این ساختمان در شهر مسکو ساخته خواهد شد.

این آسمان‌خراش که از هم‌اکنون به «جزیره کریستالی» معروف شده است 88/449 متر ارتفاع دارد و وقتی ساخت آن تکمیل شود درست شبیه به یک هرم کریستالی مارپیچ خواهد شد. زیربنای این هرم 701 متر مربع خواهد بود.

این جزیره کریستالی از همین حالا به بلند‌ترین و رویایی‌ترین پروژه ساختمانی دنیا مشهور شده است. ارزیابی‌های انجام شده، نشان می‌دهد که ساخت آن هزینه‌ای بالغ بر چهار میلیارد دلار دربرخواهد داشت. شهری که در داخل این ساختمان قرار می‌گیرد، مشتمل بر نهصد آپارتمان لوکس، سه هزار اتاق هتل، یک سالن تئاتر، یک مجتمع ورزشی تناسب‌اندام، یک سالن سینما، یک موزه و یک مدرسه بین‌المللی است که می‌تواند از پانصد دانش‌آموز ثبت‌نام به عمل بیاورد. «جزیره کریستالی» دومین پروژه وسیع «لرد فاستر» در شهر مسکو است و سومین ساختمان اوست که ظاهری شبیه به کوه آتشفشان دارد. بسیاری از مردم این ساختمان جدید را «درخت کریسمس مسکو» می‌نامند.

ساختمان جزیره کریستالی، مسکو را پیش‌قراول موج جدید طراحی شهری قرار می‌دهند و سمبل بالا رفتن سریع قدرت اقتصادی روسیه است. این ساختمان به احتمال قریب به یقین در فاصله ده کیلومتری مرکز شهر مسکو ساخته خواهد شد و طبق برنامه‌های تنظیم شده در سال 2014 ساخت آن به اتمام خواهد رسید. نمای بیرونی این برج نسبت به نورخورشید واکنش داشته و دارای پانل‌های خورشیدی است. این پانل‌ها در کنار توربین‌هایی که در ساختمان تعبیه می‌شوند، برق مورد نیاز ساختمان را تامین می‌کنند.

جزیره کریستالی در منطقه «ناگاتینو پنینسولا» و در کنار رودخانه مسکو ساخته می‌شود و فاصله آن تا کاخ کرملین تنها هفت و نیم کیلومتر است. شهر درون این ساختمان شهری کاملا خودکفا و مستقل خواهد بود و تمام نیازمندی‌های ساکنان آن در اداره‌جات و فروشگاه‌هایی که داخل آن قرار دارد برطرف می‌شود. ساکنان می‌توانند بدون نیاز به خارج شدن از این ساختمان، درون آن زندگی و کار کنند و در اوقات فراغت کودکان خود را به فضای سبز و تفرجگاه‌های آن ببرند همچنین سیستم تهویه هوای آن نیز به‌گونه‌ای طراحی شده است که زندگی در زمستان‌های طاقت‌فرسای مسکو را آسان‌تر می‌سازد

منبع:ksabz


86/12/2::: 6:5 ع
نظر()
  
  
                                                                                                          موجود سبز رنگ مریخی؟!

 
زندگی روی مریخ و آدم‌های مریخی برای بشری که روی زمین زندگی می‌‌کند، همواره به صورت افسانه و رویا بوده است. دانشمندان بر این باورند که سیاره مریخ‌ در آینده‌ای دور می‌‌تواند گزینه‌ای برای زندگی انسان‌های زمینی باشد. این دنیا با منابع سرشاری که دارد، چندین سال دیگر برای همه انسان‌ها کافی نیست و به همین دلیل سیاره مریخ سال‌هاست که مورد کاوش فضانوردان و دانشمندان قرار گرفته و عکس‌های زیادی از این سیاره به کره زمین منتقل شده که با استنباط‌ها و تفسیرهای متفاوتی از طرف اقشار مختلف روبه‌رو شده است.

به تازگی روبات فضاپیمای ناسا موسوم به «اسپریت» عکس‌هایی از این سیاره ارسال داشته که در آن موجودی شبیه انسان به چشم می‌‌خورد. این خبر اذهان عمومی به خصوص طرفداران فضا و کسانی که درباره آدم‌های مریخی رویاپردازی می‌‌کنند را به وجد آورده است.

موضوع آدم‌های سبزرنگ مریخی از مدت‌ها پیش مورد توجه بسیاری از اقشار از جمله نویسندگان و هنرمندان بوده است و هرکس بسته به ذوق و هنر خود به آن پرداخته است. «دیوید یووی» شاعر اروپایی، شعری درباره آدم‌های مریخی سروده است. «اوزن ولنس» نیز یک خبرنگار است که درباره حمله مریخی‌ها به زمین یک گزارش تهیه کرده که وحشت و هراس را به شنونده منتقل می‌‌کند. «تیم بورتن» هم یک نویسنده غربی است که در کتاب حمله‌های مریخی توضیح داده که چگونه انسان در جریان یک حمله از سیاره مریخ به کره زمین از خود دفاع می‌‌کند.

عکسی که روبات مریخ‌پیمای «اسپریت» گرفته، تصویری را نشان می‌‌دهد که انسان را به یاد اثر معروف شهر «کپنهاگ» (تندیس عروس دریایی کوچک) می‌‌اندازد. درباره این تندیس برنزی گفته می‌‌شود که این اثر یک شخصیت افسانه‌ای از داستان شاعر معروف دانمارکی «هانس کریستین اندرسون» به نمایش می‌‌گذارد. همچنین تفسیرهای دیگری نیز درباره این عکس مریخی شده و گروهی آن را شبیه یک «‌BigFoot» می‌‌دانند که اصطلاحا یک موجود اسرارآمیز است که روی کره زمین اصلا یافت نمی‌‌شود.

البته این نظریه از طرف بسیاری از گروه‌ها به عنوان یک مغلطه رد شده است. در بین دانشمندان نیز، انسان‌های کوچک سبز رنگ هیچ وجهه خوبی درباره زندگی در مریخ ندارند. امروزه وقتی از زندگی روی کره مریخ صحبت می‌‌شود، این سئوال برای دانشمندان به وجود می‌‌آید که آیا در خاک‌های سرخ این سیاره اصلا باکتری می‌‌تواند وجود داشته باشد یا خیر.

مجله «تایمز» نیز در گزارشی درباره این خبر، این سئوال را مطرح کرد که آیا این عکس نشان می‌‌دهد که زندگی روی مریخ وجود دارد؟ مجله آلمانی «بیلد» نیز می‌‌نویسد: «دانشمندان ناسا مشغول بررسی این موضوع هستند که تصویر یافت شده شبیه انسان واقعا چیست.»

دیلی میل می‌‌نویسد: «این تصاویر مربوط به زنی است که یک بازوی خود را بالا آورده است.»

اما شاید جالب باشد که روزنامه تایمز در این مورد مطلبی به طنز و کنایه نوشته که: «این عکس بن‌لادن است که در فاصله سیصد میلیون مایلی زمین مخفی شده است!»در ادامه این گزارش آمده است: «حالا باید منصفانه درباره این موضوع بحث کرد.»

این در حالی است که خیلی از خبرنگاران، مفسران و علاقه‌مندان به فضا تمایل دارند با این خبر، بحث کوتوله‌های سبزرنگ مریخی را پیش بکشند. در هر حال بشر به کاوش‌های خود درباره این سیاره عجیب ادامه می‌‌دهد، شاید زمانی واقعیت درباره وجود انسان‌های مریخی روشن شود.

منبع: اشپیگل


86/12/2::: 6:2 ع
نظر()
  
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ سلام دوستان با دو مطلب جدید و جذاب در خدمت شما هستم
+ سلام دوستان با دو مقاله جدید در خدمتم سر بزنید دست خالی برنمی گردید
+ سلام دوستان اگر دوست دارید در مورد سریال جومونگ اطلاعاتی بیشتر بدانید به وبلاگم سر بزنید دست خالی برنمی گردید