سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به نویسنده خود عبید اللّه بن ابى رافع فرمود : ] دواتت را لیقه بینداز و از جاى تراش تا نوک خامه‏ات را دراز ساز ، و میان سطرها را گشاده دار و حرفها را نزدیک هم آر که چنین کار زیبایى خط را سزاوار است [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :20
بازدید دیروز :25
کل بازدید :312400
تعداد کل یاداشته ها : 117
103/2/6
12:47 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
محمد رضا آقابیگی[226]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
سروهای سرافراز (( همیشه با تو )) هو اللطیف مبادا روی لاله ها پا گذاریم خانه متروک همسفرمهتاب امٌل عروج .: شهر عشق :. بانک مقاله آدمک ها شاهراه اندیشه آرمان(بازگشتی دوباره) به نام وجود باوجودی که وجودبی وجودم عشق الهی: نگاه به دین با عینک عشق و عاشقی از قرآن بپرس Ask quran نگاه مشرقی دوستان همدم دربدران سکوت عشق ذخیره خدا آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام مذهب عشق مذهبی عدل الهی Divine Justice پرتگاه ناگفته های آبجی کوچیکه عاشق دلباخته وبلاگ رسمی کتایون پیام محبت شناخت اراء و افکار ضالّه همسفر عشق شمیم یار... نافذ فصل سکوت من گذشته من گل نرگس Narcissus طلسم شدگان مـن او چاپی دوم خانه اطلاعات به وسعت دنیا به وسعت دنیا خاطرات یک زندگی یه دل خسته یک کلام حرف خودمونی .:(( به یاد رضا )):. دختـــــر غربتـــی دنیای واقعی اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار از یک روحانی دختر ی با کو له‏با ر ی ا ز ا مید عاشقانه های گودزیلا بی سرزمین تر از باد یه پرستویی که قلبش شکسته خلوت تنهایی زیبایی سایه خداوند بر کهکشانهاست ساقیا قدحی ریز که ما باده پرستیم ::. یاغی ترین .:: وبلاگ ایران اسلام دوست عزیز سلام داستان و راه های توحید جویان بزرگ تا.............شقایق او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم! گل ارکیده زیر درخت گل خدای که به ما لبخند میزند باسیدعلی‏تافتح‏قدس‏ومکه باورم کن کوچولوها مانا کوثر چهاردیواری توهم یک عشق....... چاه بانک اس ام اس و جوک سیب سایت تخصصی گوشی موبایل عطش کلبه احزان سایت ویژه یک جالب برای دیدن فلش ایمل ریاست کانون رشد (سیروس دولت پور) باشگاه اندیشه سایت خبری سایت تکچین سایت مخ زن آموزش زبان انگلیسی سایت سیامک انصاری (کیانوش) سایت شبهای برره بید جیگر موزیک آموزش رایانه و مهارت icdl به زبان فارسی دایره المعارف فارسی آدرسهای اینترنت سایت زن روز (ویژه خانم ها - مد لباس ) محاسبه طول عمر (به روش کاملا پزشکی ) کاریکاتور بازیگران سینمای ایران سایت مهران مدیری شقایق دهقان (گل یاسمن بانو) سایت مناجات وبلاگ رییس جمهور (آقای محمود احمدی نژاد) پیوند به سایتهای دولتی سایت عمو پورنگ دوربین نت (آرشیو عکس) کسب در آمد و جوک و sms سایت کانون فرهنگی و تربیتی رشد لحظه‏ی دیدار بازار شپش فروشها خدا بود و دیگر هیچ نبود...!!! برای تو چرا و چگونه...؟؟؟ کویر خیال سکوت :.: : نماز،یک هدیه الهی :.: : تا شکوفه ی عشق اینک از حال به آینده پلی باید زد....... وبلاگ تفریحی Fashens چشم انداری بر ژاپن من نگاشت سایت پاسخگو (سئوالات شرعی ) حنانه خواهر سیب مخمل افتاب حقیقت هنرهای رزمی وبلاگ کانون رشد ناحیه 3 کرج
                                         عذرخواهی اولین سایت منتشرکننده فیلم منتسب به «زهرا امیر ابراهیمی» از مردم ایران

اعضای یک سایت اینترنتی ایرانی که اقدام به انتشار فیلم های خصوصی و مستهجن می کردند، به دلیل فوت ناگهانی یکی از پرسنل خود، فعالیت نامشروع خود را متوقف و به مردم کشور قول جبران اعمال ناشایست خود را دادند.

  وب سایت «خ» تا چندی قبل فیلم های غیر اخلاقی دریافتی را روی صفحه خود داشت و حتی اولین بار فیلم منتسب به زهرا امیر ابراهیمی را به نمایش عمومی گذاشت. اما با گذشت چند وقت و اعتراض شدید مردم نسبت به این کار ناجوانمردانه، فیلم مذکور حذف شد.

گروه مدیریتی سایت مذکور نیز به دلیل موج عظیم نارضایتی مردم، چند وقتی فعالیت خود را متوقف کردند و بعد از فوت یکی از اعضای گروهشان، با ارسال ایمیل به مردم و نوشتن توبه نامه روی سایت خود، از اعمال ناشایست خود ابراز پشیمانی کردند.

در متن عذرخواهی اعضای این گروه آمده است: « دوستان عزیز، درگذشت ناگهانی یکی از اعضای تیم ما باعث شد لحظه ای درنگ کنیم. بعد از ساعت ها تفکر بی وقفه و متوجه شدن به کوتاهی زندگی و به احترام دوست از دست رفته، این سایت از امروز تعطیل می باشد.

ما به نتیجه رسیدیم که بعضی چیزها فقط در حد شخصی خوبه و نباید به عموم آورده بشه. انسان ها همیشه به علت انسان بودنشان اشتباهاتی می کنند و من همراه دیگر دوست باقیمانده اشتباه خود را اعلام کرده و قسم خورده که تا خون در رگمان در جریان هست، در تلاش برای جبران اشتباهاتمان خواهیم بود.

نکته حائز اهمیت اینکه فرد مذکور ظاهراً در سانحه تصادف جان خود را به نحو دلخراشی از دست داده و همین امر باعث تحول دیگر گردانندگان وب سایت «خ» شده است.

سایت مذکور در خارج از ایران به روز می شد.
منبع : نیوز نت


85/9/18::: 12:13 ع
نظر()
  
  

                            جام جهانی سوپر مغزها


    
    
    
    چندی پیش در آلمان یکی از جذابترین مسابقات قهرمانی جهان با عنوان جام‌جهانی <سوپر مغزها> برگزار شد که به اذعان مطبوعات آلمان این جام، بعد از جام‌جهانی فوتبال 2006 از مهمترین و جذابترین مسابقات جهانی بود که در آلمان برگزار شد. نابغه‌ها از سراسر دنیا در این دوره مسابقات که برای دومین بار در <هسن> آلمان برگزار شد، شرکت کردند.
دوره قبل این مسابقات در سال 2004 برگزار و در آن سال 17 شرکت کننده از 11 کشور دنیا در آن شرکت کردند. در مسابقات امسال به تاریخ 2 و 3 نوامبر 2006، 26 شرکت کننده از سه قاره مختلف و 13 کشور از جمله اسپانیا، فرانسه، هلند، آلمان، لبنان، هند و... با هم به رقابت پرداختند. این جام شامل شش مرحله سخت بود که در هر مرحله برنده تعیین می‌‌شود و در پایان، قهرمان هر شش مرحله انتخاب شده و معرفی می‌‌شود. مراحل این مسابقه عبارتند از عملیات جمع که در آن شرکت کنندگان باید در عرض ده دقیقه ده عدد ده رقمی را با هم جمع کنند. مرحله دوم شامل عملیات ضرب است که به مدت 15 دقیقه دو عدد هشت رقمی را ضرب کرده و جواب را ارائه دهند، مرحله سوم تعیین ریشه دوم ده عدد شش رقمی در عرض 15 دقیقه است. مرحله چهارم تعیین روز هفته، پنجاه تاریخ بین سالهای 1600 تا 2100 در عرض یک دقیقه و دو مرحله آخر هم شامل دو عملیات بسیار پیچیده ریاضی است که هر کدام باید در عرض‌ پنج دقیقه انجام شود. شرکت‌کنندگان هیچ‌گونه وسیله کمکی از جمله ماشین‌حساب یا کاغذ و قلم در اختیار ندارند و تمامی عملیات به صورت ذهنی انجام می‌‌شود و فقط پاسخ هر مرحله در جای مخصوص خود در یک جدول ثبت می‌‌شود. هر شرکت‌کننده یک ناظر مخصوص دارد که در صورت اتمام وقت در همان لحظه پاسخ را از شرکت‌کننده می‌‌خواهد.
    
    

قهرمان اعداد جهان


    به نوشته اشپیگل در پایان مسابقه امسال‌<روبرت فوین‌تاین> انگلیسی برای دومین بار عنوان <قهرمان اعداد> را در جهان از آن خود کرد و برنده مدال طلا به ارزش هزار یورو و یک تندیس مخصوص این مسابقات شد. <جان وان کونیگ‌سولد> هلندی در جایگاه دوم قرار گرفت و <گرت میترلینگ> آلمانی هم نفر سوم این مسابقات شد. کوچکترین شرکت‌کننده مسابقه امسال که بسیار مورد توجه همه قرار گرفت یک دختر بچه نه ساله هندی به نام <کینجال دیوش‌شا> بود که توانست در میان سوپرمغزهای جهان عنوان بیست و چهارم را کسب کند. پیرترین شرکت‌کننده هم<ویلیام بویمن> هلندی 67 ساله بود که نفر پنجم شد. برنده هر یک از مراحل مسابقات به ترتیب زیر است: مرحله اول: <جورج آرتور مندوزا> از پرو، مرحله دوم: <آلبرتو کوتو> از اسپانیا، در مرحله سوم: <روبرت فوین‌تاین> انگلیسی و در مرحله چهارم هم <متیاس کسل اشلدگر> آلمانی نفر اول شد. یکی از مراحل جالبی که بعد از پایان مسابقه انجام شد هنرنمایی و اجرای عملیات سخت و پیچیده ریاضی توسط شرکت‌کننده‌ها در حضور تماشاچیان بود که شگفتی تماشاگران را برانگیخت. در این مرحله رابطه صمیمی بین شرکت‌کنندگان و تماشاگران به چشم می‌‌خورد. مثلا <رودریگرگیم> یکی از شرکت‌کنندگان با یافتن توان صدم یک عدد دو رقمی به صورت کاملا ذهنی در عرض چند ثانیه همه را انگشت به دهان و پاسخ را که یک عدد 170 رقمی بود ارائه کرد.<یارامون کامپایو> هم یکی از رکوردهای جهانی‌اش را در این ملاقات صمیمی به رخ تماشاگران کشید. او در عرض چند ثانیه، پنجاه عدد با رقم‌های مختلف را که به وسیله‌ تماشاگران انتخاب شده بود به خاطر سپرده و سپس به ترتیب از کوچک به بزرگ بیان کرد. <ویل بویمن> هم که مسن‌ترین شرکت‌کننده این جام بود کشف استعدادش را برای تماشاگران اینطور توضیح داد:در گذشته فروشنده اتومبیل و کامیون بودم و مدت بیست سال هم به عنوان مکانیک کار می‌‌کردم. زمانی به طور ناگهانی متوجه شدم که تمام شماره پلاک‌های اتومبیل‌هایی که ضمن کارم با آنها برخورد کرده‌ام در خاطرم باقی مانده است. از آن زمان به استعداد و حافظه‌ قوی‌ام در زمینه ریاضیات پی بردم و تب اعداد و عملیات ریاضی مرا فرا گرفت و امروز پس از تمرینات زیاد عنوان پنجم <سوپر مغز> جهان را کسب کرده‌ام. <رالف لایر> بنیان‌گذار این مسابقات که خود یک ریاضی‌دان خبره از دانشگاه <لایپزیک> است، می‌‌گوید: متخصصان تشخیص داده‌اند، حجم مغز این نابغه‌ها از افراد معمولی کمی بزرگ‌تر است و آنها از قسمت‌‌هایی از مغز خود استفاده می‌‌کنند که افراد معمولی در طول مدت عمر هرگز از آن قسمت مغز خود بهره نمی‌‌برند.او در ادامه گفت: البته این توانایی آنها فقط استعداد نیست بلکه بر اثر تمرین زیاد و ورزیده کردن سلول‌های مغزی ایجاد شده است.او ایده چنین کاری را از حدود چهار سال پیش در ذهن داشت و بالاخره در سال 2004 اجرا کرد. او پایه‌گذاری این مسابقات را تبلیغی برای محاسبه‌ذهنی ریاضیات دانست چرا که در اثر پیشرفت علم با ساخت محاسبه‌گرهای قوی و سریع ماشینی مانند انواع کامپیوترها انجام محاسبات ذهنی کاملا از مد افتاده و این مسئله سبب تنبلی مغز و فاجعه‌ای برای بشریت است! در حالی که انسان در امور روزمره خود به این محاسبات ذهنی کاملا نیازمند است و باید به آن توجه بیشتری کند.

منبع : ksabz


85/9/14::: 6:12 ع
نظر()
  
  

                            نخستین اسقف زن دنیا


    
    
    
    یک زن 52 ساله توانست بیست و ششمین اسقف اعظم کلیسای ملی واشنگتن شود. <کاترین جفرتزی> موفق شد بعد از نه سال انتظار عنوان اولین اسقف اعظم زن را در آمریکا از آن خود کند.
    <کاترین جفرتزی شوری> معاون اسقف ساماریتان در سیاتل بوده است. البته قبل از این‌که وقت خود را کامل وقف کلیسا کند، توانست مدرک خلبانی خود را بگیرد، او پانصد ساعت پرواز کرده و یک خلبان زن شجاع و نترس در ایالت محل زندگی‌اش محسوب می‌شود. همچنین در زمینه جغرافیا نیز تحقیقات زیادی انجام داده است. او علاوه بر جغرافیا در زمینه اقیانوس‌شناسی نیز تحصیل کرده و مدرک دانشگاهی دارد.
    

    

راهیابی به دنیای اسقف‌ها


    وی در حال حاضر توانست به دنیای اسقف‌های مرد راه پیدا کند و نامش را به عنوان اولین اسقف زن دنیا به ثبت برساند او در یک مصاحبه با روزنامه واشنگتن‌پست اظهار داشت: <از این‌که دیگر زن از دید کاتولیک‌ها موجودی ناقص شمرده نمی‌شود خوشحالم و امیدوارم بتوانم به مقام رهبری کاتولیک‌های جهان دست یابم. لذا زن‌ها نیز از این به بعد می‌توانند وارد این حیطه شوند. من توانستم به مردمی که باور نمی‌کردند یک زن قادر است اسقف شود ثابت کنم که می‌توان وارد دنیای اسقف‌های مرد شد! افرادی که با من به مخالفت برمی‌خواستند اکنون دست سازش به سوی من دراز کردند>!
    در ابتدا انتصاب کاترین به این مقام با مخالفت بسیاری از کلیساها روبه‌رو شد، اما کلیسای انگلیکان این موضوع را برای اولین بار در جهان مطرح کرد، این کلیسا از سال 1994 انتصاب زنان را به عنوان کشیش پذیرفت و نسبت به آن انعطاف نشان داد.
    اسقف اعظم کانتربری در این زمینه گفت: اگر کلیسا تصمیم به چنین کاری بگیرد محدود کردن یک زن از رسیدن به درجه اسقفی بسیار دشوار خواهد شد.
    گفتنی است هفتاد میلیون نفر در سراسر جهان از رسیدن زنان به منصب اسقف اعظم موافق هستند و 14 کلیسا از 38 کلیسای انگلیکان نیز موافق چنین مسئله‌ای بودند. در سال 1994 حدود چهارصد کشیش از کلیسای کاتولیک رم با این موضوع مخالفت کردند. گرچه اسقف‌های کاتولیک به کلیسای انگلیکان در این رابطه هشدار دادند اما این کلیسا اظهار داشت که چنین پیشنهادی برای پاسخ به درخواست دوسوم اکثریت مجلس عوام صورت گرفت. اسقف‌های کاتولیک طی نامه‌ای رسمی خواستار لغو این مصوبه شدند و معتقد بودند که انتصاب اسقف زن در کلیسا می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد سازد! گفتنی است که کلیسای انگلیکان یک کار دیگر هم انجام داده است. این کلیسا یک سیاهپوست را به عنوان اولین اسقف اعظم سیاهپوست در کلیسای انگلیس منصوب کرده است گفتنی است، تاکنون هیچ سیاه‌پوستی به چنین مقامی دست نیافته بود. انتصاب این اسقف سیاهپوست به عنوان تلاش برای مبارزه با نژادپرستی است اما چندی پیش این اسقف سیاه‌پوست توسط نامه یا تلفن از سوی نژادپرستان مورد تهدید قرار گرفت.
    اکنون نیز با رسیدن یک زن به مقام اسقف اعظم از سوی کلیسای انگلیکان، جنجال زیادی در محافل مسیحیت دنیا بر پا شده است.
    فرانک گریس ولد اسقف اعظم در حالی که داشت بازنشسته می‌شد اظهار داشت که تصمیم امروز جامعه کلیسا درباره انتصاب اسقف اعظم زن همچون کاشتن یک درخت میوه است که باید در آینده نتیجه آن را ببینیم.

منبع : ksabz


85/9/14::: 6:9 ع
نظر()
  
  
                            از ستاره ها چه خبر!
    
    
    

استاد مشایخی: ایکاش نقاش بودم


    چندی پیش لوح و تندیس خانه فرهنگ و هنر ایرانیان در فرانسه به همراه لوح بنیاد <حافظ‌شناسی> شیراز به استاد< جمشید مشایخی> و< شارل هانری دوفوشکور>، اهدا شد.در این مراسم که در کاخ اکتشافات فرانسه بر پا شده بود، از پنج دهه فعالیت هنری جمشید مشایخی تجلیل شد.در این مراسم، جمشید مشایخی هنرمند باسابقه عرصه تئاتر،
سینما و تلویزیون در شمایل حافظ، در ابتدا تفالی بر دیوان حافظ زد و شعری را همراه با <گل افشانی> برای حاضران در این مراسم خواند.همچنین پروفسور هانری دوفوشکور حافظ‌شناس برجسته فرانسوی نیز به طور همزمان در این مراسم به خواندن ادبیات به زبان فرانسه پرداخت.جمشید مشایخی پس از بازگشت از فرانسه در جمع خبرنگاران گفت: <در آن مراسم نماینده صلح و دوستی بودم و پیشنهاد دادم هر سال کنگره‌ای درباره حضرت حافظ تشکیل گردد تا نور عشق به جهانیان تابانده شود.>گفتنی است پروفسور دوفوشکور، حافظ‌شناس برجسته فرانسوی از سال 1975 میلادی به مدت چهار سال مدیر انستیتوی فرانسوی تحقیقات ایران‌شناسی در تهران بود ه و در حال حاضر نیز استاد دانشگاه سوربن و مرکز آموزش و تحقیقات <اینالکو> است.استاد جمشید مشایخی که آخرین کار از او مجموعه تلویزیونی <آخرین گناه> بود و عنوان کرد که شاید آخرین کارش باشد، چندی پیش در گفتگو با ایسنا حرف‌های جالبی بر زبان آورد، او ابتدا در رابطه با زندگی شخصی‌اش گفت: <من دو پسر و یک دختر دارم، نادر بزرگ‌ترین پسرم است که سه فرزند دارد، فرزند دومم <نغمه> نام دارد که در آمریکا تدریس می‌کند و دو دختر دارد و سام هم پسر کوچکم است که در دفتر چهره‌آزاد مشغول است، بازی هم کرده، اما علاقه بیشتری به تهیه‌کنندگی و تولید دارد، او هم یک دختر دارد.>وی در رابطه با فرزند بزرگش می‌گوید: نادر در ایران به هنرستان عالی موسیقی می‌رفت که بعد او را به اتریش فرستادم تا ادامه تحصیل بدهد، تا سال 59 هم می‌توانستم برایش پول بفرستم که بعد اعلام کردند، کسانی که در رشته‌های هنری در خارج از کشور تحصیل می‌کنند، نمی‌توان برایشان پول ارسال کرد. به همین دلیل روی پای خود ایستاد و زحمات زیادی کشید. خواهرم هم در طول 28 سال کمک‌های زیادی در خارج از کشور به او کرد تا این‌که برگشت و به عنوان رهبر ارکستر سمفونیک تهران انتخاب شد. با این‌که نادر فرزند من است، اما کاری برایش نکردم هر چه شده تلاش خودش بوده و هیچ دخالتی در پیشرفت او نداشتم. در حال حاضر هم به وجودش افتخار می‌کنم و معتقدم از من جلوتر است و بعضی وقت‌ها از او حتی چیزهایی یاد می‌گیرم.وی در گوشه‌ای از گفته‌هایش به این موضوع اشاره می‌کند: <سر حضور من در تبلیغ یک کالا، انتقادهای زیادی صورت گرفت، اما الان می‌بینید که همه به این کار رو آورده‌اند، چه طوری است که پهلوان جهان برای روغن ماشین تبلیغ می‌کند و ایرادی ندارد، اما کار من ایراد داشت، مگر دزدی کرده بودم، این کار در همه کشورهای دنیا صورت می‌گیرد.> ضربه را من خوردم، بعد که دیگران کردند هیچ اتفاقی نیفتاد، در واقع من راه را برای بقیه باز کردم، مصداق این شعر که <در بند این نیم که دشنام با دعات، یادش بخیر هر که ز ما یاد می‌کند>جمشید مشایخی در گوشه‌ای از گفتگوی خود می‌گوید: پس از ایفای نقش در مجموعه کمال‌الملک به این نتیجه رسیدم، کاش به جای بازیگر نقاش بودم، چون هم زیباتر است و هم بسیار آرامش می‌دهد.وی در پایان اشاره کرد: سال‌ها پیش آقایی به من گفت: چرا در فلان کار بازی کردید، گفتم: کارگردانش جوان بود و به من احتیاج داشت، به همین خاطر بازی کردم. گفت: تو دلت برای آن جوان سوخت، اما برای یک ملت نسوخت، حرف جالبی به من زد! و در ادامه می‌گوید: <دیگر پیشنهاد خوبی برای بازیگری‌ام پیش نیامد، بنابراین باید پس از این دنبال کار دیگری بگردم، کاری که اصلا هنری نیست. عرصه هنر دیگر به من احتیاج ندارد، دوست دارم گوشه‌ای در طبیعت ، شجریان و بنان گوش بدهم، من همیشه گفته‌ام بازیگر نبوده‌ام، اما این بار می‌خواهم بگویم، اتفاقا بازیگر توانایی بودم و بازی‌هایی که کردم ماندگار است... برعکس همیشه دیگر فروتنی به درد نمی‌خورد و حالا که کار را کنار گذاشتم، بگذارید حقایق را بگویم.
    
    

جواد رضویان و ساخت سریال برای نوروز 86


    از <جواد رضویان> مدت‌هاست که خبری نیست، اما وی ضمن این‌که در حال بازی در مجموعه جدید <مهران مدیری> است خود را آماده می‌کند که برای ایام نوروز در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای سریال بسازد.این بازیگر می‌گوید: کار نگارش این مجموعه تلویزیونی به پایان رسیده است و تصمیم دارم این مجموعه را در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای برای شبکه اول سیما آماده کنم.گفتنی است، بازیگران این مجموعه هنوز انتخاب نشده‌اند، این در حالی است که رضویان به جز بازیگری در مجموعه جدید مهران مدیری، در فیلمی کمدی به نام <کلامی برای باران> به کارگردانی مسعود نوابی در حال بازی است، در این فیلم کمدی، فتحعلی اویسی، مهران غفوریان و رضا عطاران ایفای نقش می‌کنند.
    
    

سریال عطاران، هنوزنام ندارد


    نگارش سریال نوروزی شبکه سوم سیما توسط سروش صحت و محمدرضا آریان آغاز شد. وی با اعلام این خبر به ایسنا می‌گوید: این سریال هنوز نام ندارد، یعنی نامش مشخص نیست، قصه این مجموعه براساس طرحی از ایرج محمدی نوشته شده و <رضا عطاران>، آن را کارگردانی می‌کند. این مجموعه در 15 قسمت نوشته می‌شود و طنزی اجتماعی است که تهیه آن برعهده ایرج محمدی و مهران مهام است. گفتنی است، آخرین کار سروش صحت در مقام نویسنده <شب‌های برره> به کارگردانی مهران مدیری بود و اما رضا عطاران از رمضان 84 با کاگردانی <متهم گریخت> کار جدید ارایه نداده است.
    
    

محمدرضا فروتن در رادیو فرهنگ


    از <محمدرضا فروتن> بازیگر خوب و توانای سینمای ایران، این روزها فیلم <همه خواب بودند> بر روی اکران است. فروتن بازیگر توانمندی است که برخلاف خیلی از سوپراستارها ارتباط خود را از طریق تلویزیون با مردم حفظ کرده است. او چندی
پیش مهمان برنامه رضا رشیدپور به نام <عبور شیشه‌ای> در شبکه تهران بود. گفتگوی او با رشیدپور بسیار، بی‌ریا بود، از خودش و خانواده‌اش گفت؛ از این‌که به آن چیزی که علاقه دارد عمل می‌کند و زیاد اهل قیافه گرفتن و این جور حرف‌ها نیست، حرف‌هایی که در شب‌های سرد پاییزی بر دل مردم تهران نشست. او در آن برنامه گفت: در جنوب تهران در محله مسگرآباد به دنیا آمده، چهار خواهر بزرگ‌تر از خود دارد و فرزند آخر خانواده است و دایی ده، یازده خواهرزاده است، پدرش سال‌ها پیش درگذشت و او به اتفاق خانواده، به محله میردادماد نقل‌مکان کردند و چهار سال پیش - پس از ازدواج - در محله پاسداران تهران سکنی گزید. او در آن برنامه گفت: همسرم دوست‌داشتنی‌ترین موجود زندگی‌ام است، او به واقع نعمت خداوند است که به من اهدا کرده و من خداوند را شاکرم.فروتن در گوشه‌ای دیگر از گفته‌هایش گفت <مردم فکر می‌کنند، که ما از لحاظ مالی وضعمان بسیار خوب است، اما واقعیت این طور نیست، ما شاید در طول سال، تنها در سه ماه مشغول کار باشیم و بقیه مدت را بیکاریم، پس باید از جیب و پس‌انداز بخوریم.>رضا رشیدپور مجری برنامه گفت: فروتن، بیشتر مبلغ دستمزد خود در فیلم <وقتی همه خواب بودند> را صرف امور خیریه کرده و از این بابت خوشحال است. اما نکته گفتنی در مورد آن برنامه این‌که محمدرضا فروتن یکشنبه شب‌ها بین ساعت 21 تا 22 شب، در رادیو فرهنگ در مورد فلسفه سینما صحبت می‌کند.حضور فروتن در آن برنامه باعث شد که وی خیلی‌ها را پای شنیدن آن برنامه بکشاند. رضا فروتن در مورد حضورش در رادیو گفت: هر کار هنری که به دلم بچسبد، آن را انجام می‌دهم، زیاد به حواشی آن و منافع مالی‌اش فکر نمی‌کنم و در کارهای هنری با کمک حس و دلم تصمیم‌گیری می‌کنم.
    گفتنی است، آخرین فیلمی که فروتن در آن بازی کرد <اتوبوس شب> نام دارد که او در کنار خسرو شکیبایی در آن نقش‌آفرینی کرده است، فیلمی به کارگردانی کیومرث پوراحمد.
    
    

نیکی کریمی و شرکت در جشنواره‌های خارجی


    <نیکی کریمی> بازیگر موفق سینمای ایران، مدتی است که کم‌تر به بازی در فیلم‌های سینمایی فکر می‌کند و تمام ذهن خود را معطوف فیلمسازی کرده است.البته آخرین فیلمی که از او به نمایش در آمد <نوک برج> و بازی در کنار محمدرضا
فروتن بود که با استقبال خوبی هم مواجه شد. نیکی کریمی، چندی پیش فیلم <چند روز بعد> را ساخت. این فیلم دومین فیلمش پس از <یک شب> بود که در چند جشنواره خارجی هم شرکت کرد. البته او چندی پیش با فیلم دومش در جشنواره رم شرکت کرد که فیلمش مورد توجه منتقدان هم قرار گرفت. در آن فیلم دیدیم که دختری به نام شهرزاد باید تصمیم مهمی برای زندگی‌اش بگیرد، از این رو او به تهران می‌آید تا زندگی در این شهر را تجربه کند. در این فیلم نیکی کریمی علاوه بر کارگردانی، خود در نقش شهرزاد بازی می‌کند و نیلوفر خوش‌خلق، همسر امین حیایی هم در نقش غزاله ایفای نقش می‌کند.
     این جشنواره از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بود، تا جایی که <مارتین اسکورسیزی> کارگردان معروف سینما، با فیلم تعقیب‌کننده با حضور نیکول کیدمن شرکت کرده بود.
    
    

شیلا خداداد، حضور در آمریکا و ازدواج


    <شیلا خداداد>، بازیگر خوب سینمای ایران، مدتی است در آمریکا زندگی می‌کند. او پیش از رفتن اعلام کرده بود که لیسانس شیمی خود را در ایران گذراندم و حالا برای ادامه تحصیل در رشته طب سوزنی به آمریکا سفر خواهم کرد. نزدیک به شش ماه است که وی در آمریکا به سر می‌برد و به صورت اتفاقی در چند سینمای اکران فیلم‌های ایرانی، ناظر فیلم
<سوغات فرنگ> هم بود، اما از چند هفته پیش این خبر رسید که شیلا خداداد در آمریکا ازدواج کرده و زندگی زناشویی خود را آغاز کرده است. گرچه این روزها آن‌قدر شایعه درباره هنرمندان زیاد است که تا خودمان با خداداد صحبت نکنیم، نمی‌توانیم به طور دقیق بگوییم که ازدواج خداداد، صحت دارد یا نه؟ اما آنچه که مشخص است، این‌که نیمی از نشریات کشور، ازدواج او را تایید کردند.
    
    

علی پروین چه می‌‌کند؟


    <علی پروین> فوتبالیست نامدار ایرانی، سرانجام پس از فراز و نشیب‌های زیاد در امر مربیگری‌اش، دوری از میادین فوتبال را تجربه کرد. البته نباید نادیده گرفت که نقش <علی پروین> در فوتبال ایران، بسیار موثر بود و هنوز هم است. اگر دوران پس از انقلاب را به یاد آوریم، متوجه خواهیم شد که علی پروین برای زنده نگاهداشتن این باشگاه چه مشقت‌ها و رنج‌هایی که نکشید. زمانی که صندوق عقب پیکانش، کل باشگاه و زمین‌های خاکی جنوب شهر، محل تمرین پرسپولیس بود. باید قبول کرد که علی پروین نقشی انکارناپذیر در موفقیت و رو پا بودن باشگاه پرسپولیس داشت. به هرحال علی پروین، امروز از مرز شصت سالگی گذشته و در حال حاضر استراحت می‌کند. پروین این روزها سعی می‌کند، بیشتر به
کارهای تجاری خود بپردازد و در محل سکونتش واقع در لواسان با نوه‌هایش خود را سرگرم کند و گاهی هم به تماشای فوتبال و اظهارنظر درباره بازی‌ها بپردازد. نقش علی پروین را در فوتبال نباید نادیده گرفت، او بازیکن بزرگی است که همچنان بزرگ باقی مانده است.
    
    

استراحت مهناز افشار


    <مهناز افشار> از آن گروه بازیگران زنی است که طی سال‌های اخیر، بسیار پرکار بوده و لقب پرکارترین بازیگر سینمای ایران را از آن خود کرد. آخرین فیلمی که از او اکران شد، فیلم <آتش‌بس> به کارگردانی تهمینه میلانی و بازی در کنار محمدرضا گلزار بود. مهناز افشار این روزها بیشتر به پیشنهادات سینمایی‌اش فکر می‌کند تا از میان خیل آنان به بهترینش پاسخ دهد؛ چرا که وی با بازی در فیلم‌های آکواریوم و آتش‌بس به شهرت عجیبی دست یافته است. او سعی می‌کند با وسواس بیشتری به پیشنهادات سیمایی‌اش فکر کند تا با بازی در نقش‌هایی که به او نمی‌آید، کارنامه هنری‌اش را خراب نکند. در مورد افشار گفتنی است که وی دیپلم تجربی دارد، اما چهار سال درس تدوین خواند و درسال 1378 با بازی در مجموعه تلویزیونی <گمشده> کار مسعود نوابی، وارد حیطه سینما شد. اولین فیلم او <شور عشق> نام داشت که
روبه‌روی بهرام رادان نقش‌آفرینی کرد.
    
    

مهتاب کرامتی، سفیر یونیسف


    <مهتاب کرامتی> بین سال‌های 1377 تا 1383 بسیار پرکار ظاهر شد اما پس از آن کم‌کار شد و شاید به ندرت سالی یک فیلم بازی کرد. اما مهتاب کرامتی برعکس حضور در سینما، این روزها در کارهای خیر بسیار فعال است. او که سفیر حسن نیت یونیسف در ایران شده است، سرگرم کار برای کودکان است، به همین خاطر هم چند ماه پیش به دبی سفر کرد و به مناسبت روز جهانی کودک، در آنجا به کمک کودکان لبنانی شتافت. گفتنی است، به مدت چهار شب، اپرای عروسکی <رستم و سهراب> به کارگردانی <بهروز غریب‌پور> در آنجا بر روی صحنه رفت که عواید آن، صرف امور خیرخواهانه شد. در حال حاضر خبری مبنی بر این‌که کرامتی در کدام پروژه سینمایی می‌خواهد ایفای نقش کند، نداریم.
    
    

پورسرخ و بازی در نقش فردی مسیحی


    سال 1385 برای <پوریا پورسرخ> سالی بسیار خوب بود. او که از نوروز امسال با مجموعه <‌وفا> و بازی در نقش ژوبین به اوج شهرت رسید، در ماه رمضان امسال هم با بازی مجموعه صاحبدلان، نشان داد بازیگری است که در نقش‌های متفاوت می‌تواند بازی کند.

    شنیده‌‌ها حاکی است که او به تازگی بازی در فیلم <مصائب دوشیزه> کاری به کارگردانی <محمد اطیابی> را به پایان رسانده است. او در این مجموعه در کنار بهزاد فراهانی و بهنوش طباطبایی به ایفای نقش پرداخت و در نقش یک جوان مسیحی به بازی پرداخت.
    
    

عبداللهی در کما


    چندی پیش خبری ناگوار، جامعه موسیقی را لرزاند. خبر این بود که <ناصر عبداللهی> این خواننده خوب کشورمان که چند ماهی به زادگاهش بندرعباس برگشته بود و در آنجا زندگی می‌کرد، پنجشنبه، اول آذرماه دچار یک حادثه ناگوار شد و به حالت کما رفت. اما یک منبع آگاه گفت: که وضعیت او بحرانی است و کلیه‌هایش از کار افتاده و زیر دستگاه دیالیز است. امیدواریم که خطر رفع شده باشد و این خواننده خوش صدای کشورمان دوباره به جامعه موسیقی برگردد.گفتنی است، آلبوم جدید او به نام <معجزه> آماده ورود به بازار است.
    

85/9/14::: 6:0 ع
نظر()
  
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ سلام دوستان با دو مطلب جدید و جذاب در خدمت شما هستم
+ سلام دوستان با دو مقاله جدید در خدمتم سر بزنید دست خالی برنمی گردید
+ سلام دوستان اگر دوست دارید در مورد سریال جومونگ اطلاعاتی بیشتر بدانید به وبلاگم سر بزنید دست خالی برنمی گردید