سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند متعال، هرگاه بنده ای را دوست بدارد، روزی اش را به اندازه قرار می دهد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :4
بازدید دیروز :27
کل بازدید :312281
تعداد کل یاداشته ها : 117
103/1/30
9:32 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
محمد رضا آقابیگی[226]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
سروهای سرافراز (( همیشه با تو )) هو اللطیف مبادا روی لاله ها پا گذاریم خانه متروک همسفرمهتاب امٌل عروج .: شهر عشق :. بانک مقاله آدمک ها شاهراه اندیشه آرمان(بازگشتی دوباره) به نام وجود باوجودی که وجودبی وجودم عشق الهی: نگاه به دین با عینک عشق و عاشقی از قرآن بپرس Ask quran نگاه مشرقی دوستان همدم دربدران سکوت عشق ذخیره خدا آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام مذهب عشق مذهبی عدل الهی Divine Justice پرتگاه ناگفته های آبجی کوچیکه عاشق دلباخته وبلاگ رسمی کتایون پیام محبت شناخت اراء و افکار ضالّه همسفر عشق شمیم یار... نافذ فصل سکوت من گذشته من گل نرگس Narcissus طلسم شدگان مـن او چاپی دوم خانه اطلاعات به وسعت دنیا به وسعت دنیا خاطرات یک زندگی یه دل خسته یک کلام حرف خودمونی .:(( به یاد رضا )):. دختـــــر غربتـــی دنیای واقعی اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار از یک روحانی دختر ی با کو له‏با ر ی ا ز ا مید عاشقانه های گودزیلا بی سرزمین تر از باد یه پرستویی که قلبش شکسته خلوت تنهایی زیبایی سایه خداوند بر کهکشانهاست ساقیا قدحی ریز که ما باده پرستیم ::. یاغی ترین .:: وبلاگ ایران اسلام دوست عزیز سلام داستان و راه های توحید جویان بزرگ تا.............شقایق او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم! گل ارکیده زیر درخت گل خدای که به ما لبخند میزند باسیدعلی‏تافتح‏قدس‏ومکه باورم کن کوچولوها مانا کوثر چهاردیواری توهم یک عشق....... چاه بانک اس ام اس و جوک سیب سایت تخصصی گوشی موبایل عطش کلبه احزان سایت ویژه یک جالب برای دیدن فلش ایمل ریاست کانون رشد (سیروس دولت پور) باشگاه اندیشه سایت خبری سایت تکچین سایت مخ زن آموزش زبان انگلیسی سایت سیامک انصاری (کیانوش) سایت شبهای برره بید جیگر موزیک آموزش رایانه و مهارت icdl به زبان فارسی دایره المعارف فارسی آدرسهای اینترنت سایت زن روز (ویژه خانم ها - مد لباس ) محاسبه طول عمر (به روش کاملا پزشکی ) کاریکاتور بازیگران سینمای ایران سایت مهران مدیری شقایق دهقان (گل یاسمن بانو) سایت مناجات وبلاگ رییس جمهور (آقای محمود احمدی نژاد) پیوند به سایتهای دولتی سایت عمو پورنگ دوربین نت (آرشیو عکس) کسب در آمد و جوک و sms سایت کانون فرهنگی و تربیتی رشد لحظه‏ی دیدار بازار شپش فروشها خدا بود و دیگر هیچ نبود...!!! برای تو چرا و چگونه...؟؟؟ کویر خیال سکوت :.: : نماز،یک هدیه الهی :.: : تا شکوفه ی عشق اینک از حال به آینده پلی باید زد....... وبلاگ تفریحی Fashens چشم انداری بر ژاپن من نگاشت سایت پاسخگو (سئوالات شرعی ) حنانه خواهر سیب مخمل افتاب حقیقت هنرهای رزمی وبلاگ کانون رشد ناحیه 3 کرج

تقریبا همه انسانها، ظاهری مشابه یکدیگر دارند. همه تقریبا با یک وزن متولد میشوند و تا حدود خاصی رشد میکنند ولی برخی انسانها از این قاعده کلی و همیشگی مستثنا هستند. این انسانها یا رشد بسیار زیادی دارند یا آنقدر کم رشد میکنند که زبانزد خاص و عام میشوند. شاید بتوان این افراد را «فوق بشر» نام نهاد.

سنگینترین نوزاد تاریخ

متاسفانه سنگینترین نوزاد متولد شده که در سال 1979 در اوهایو به دنیا آمد، یازده ساعت پس از تولد از دنیا رفت. این پسر 10 کیلو و هشتصد گرم وزن داشت. «آنابتیس» مادر کانادایی او با دو متر و بیست سانتیمتر قد از فوق بشرهای دنیا به شمار میرفت.

بزرگترین نوزاد

چندی پیش یک زن مالزیایی سنگینترین نوزاد دنیا را با وزن هشت کیلو و ششصد گرم به دنیا آورد. این نوزاد در حال حاضر درشتترین و سنگینترین نوزاد متولد شده در دنیا به شمار میرود و با عمل سزارین متولد شده است.

سنگینترین مرد تاریخ

«یان بروور مینوچ» اهل «جزیره بین بریج» واشنگتن با 635 کیلوگرم وزن، سنگینترین مرد تاریخ است. البته این وزن تنها یک تخمین است زیرا او آنقدر سنگین بود که هیچ ترازویی تحمل وزن او را نداشت. یان متاهل و دارای دو فرزند بود. باید بگوییم که یان دو رکورد دیگر را نیز از آن خود کرد. رکورد بیشترین کاهش وزن (او دوسوم وزن خود را کم کرد) و رکورد بیشترین تفاوت وزن زوجها (همسر او یک دوازدهم وزن شوهرش را داشت) وی در سال 1983 در 42 سالگی درگذشت.

سبکترین نوزاد تاریخ

خیلی از نوزادها نارس متولد میشوند و اغلب آنها شانسی برای ادامه زندگی ندارند، ولی سبکترین نوزادی که زنده ماند «آمیلیا تیلور» نام دارد که در زمان تولد تنها 300 گرم وزن داشت. آمیلیا 21 هفته و شش روز پس از آغاز بارداری در فوریه سال 2007 در «میامی» واقع در فلوریدا به دنیا آمد. والدین او سونیا و ویلیام تیلور هستند.

سنگینترین زن تاریخ

«کارون یاگر» اهل «بیچر» میشیگان با 545 کیلوگرم وزن سنگینترین زن تاریخ بوده است. البته این خانم بیشترین کاهش وزن بدون عمل جراحی را نیز داشت و ظرف مدت سه ماه 5/235 کیلو وزن کم کرد. او در سال 2006 در 34 سالگی از دنیا رفت.

بلندقدترین زن تاریخ

«ترجنتجه کیور» از «ادام» هلند در سال 1633 در 17 سالگی که زمان مرگ او بود، 2متر و 50 سانتیمتر قد داشت. او در 9 سالگی 190 سانت بود و «فردریک پنجم» پادشاه «بوهمیا» از شنیدن آوازه «دختر 9 سالهای که از یک مرد معمولی قدبلندتر بود» کنجکاو شده بود و برای دیدن او به شهر ادام رفت.

سبکترین زن تاریخ

نام «لوچیا زارات» اهل «سن کارلو» در مکزیکو به عنوان سبکترین زن تاریخ در کتاب گینس ثبت شده است. این زن، 54 سانتیمتر قد و 21 کیلو و 300 گرم وزن داشت، میگویند ساق پای او اندازه انگشت شست یک مرد بالغ معمولی بود. او در زمستان سال 1890 در اثر افت دمای بدن از دنیا رفت.

کوتاهترین مرد تاریخ

«گل محمـــد» اهل «دهلــینو» قدکوتاهترین انسان تاریخ بوده است. قد او در کتاب گینس 55 سانتیمتر ثبت شده است. گلمحمد در 40 سالگی به خاطر مشکلات تنفسی ناشی از سیــگار کشیدن درگذشت.

بلندقدترینمرد تاریخ

«رابرت وادلو» اهل «آلتون» در «ایلینویس» در زمان مرگ در 22 سالگی 2 متر و 67 سانتیمتر قد داشت و اگر زنده میماند باز هم رشد میکرد. او در زمان حیات به «غول آلتون» معروف بود.

بلندقدترین زن کنونی


گفته میشود «یائو دفن» اهل استان «آنهویی» چین، بلندقدترین زن زنده دنیاست. او 37 سال دارد و قد او 2متر و30 سانتیمتر میباشد.

منبع :ksabz

 


88/8/18::: 7:41 ع
نظر()
  
  

شهر مجسمه‌های سنگی زیر آب


ساخت مجسمه‌های سنگی کار خارق‌العاده‌ای نیست، اما خلق شهری با انسان‌های سنگی در زیرآب جالب به نظر می‌رسد، «جیسون کایر تیلور» متولد سال 1974 در انگلیس یک مجسمه‌ساز است، او برای ابتکار و ایجاد اثری منحصر به فرد دست به ساخت مجسمه‌هایی با ابعاد انسان‌های واقعی در زیر آب زده است و در منطقه آب‌های گرنادا در اعماق دریای مولینیر شهر سنگی احداث کرده است. آب‌ این منطقه بسیار شفاف و کم‌عمق است بنابراین برای سهولت بیشتر از غواصان و شناگران و گردشگران، برای ساخت مجسمه در این منطقه انتخاب شده است.

او در سال 1998 از دانشکده کامبرول در لندن در رشته هنر فارغ‌التحصیل شد. سپس به آموزش غواصی پرداخت و در این زمینه مهارت یافت و در سال 2006 آغاز به پیکرتراشی مجسمه‌هایی برای احداث شهری در زیرآب کرد. او به خاطر ابتکار در ساختن اولین مجسمه‌های زیرآبی شهرت جهانی یافت. او شهر سنگی زیرآبی خود را در گرانادا واقع در وست‌ایندیز در جنوب اسپانیا، جنوب شرقی کوردوبا بنا کرد. جیسون تیلور به دلیل مهارت در غواصی ساعات طولانی را در شبانه‌روز زیرآب می‌گذراند، او مجسمه‌ها را که با جرثقیل‌های مخصوص حمل می‌شد در زیرآب نصب می‌کرد.

مجسمه‌هایی با ابعاد واقعی یک انسان از جنس نوعی سنگ که زیر آب فرسایش کمتری داشته باشد، شخصیت‌های این شهر سنگی است او عنوان کرد؛ که این مجسمه‌ها در زیر آب تداعی‌کننده طبیعت، زیبایی، بخشش، اتحاد و صلح است و اندازه پیکره‌ها دقیقا اندازه طبیعی بدن انسان می‌باشد.

این مکان برای افرادی که علاقه به مشاهده دنیای زیرآب دارند، بسیار جالب است، در دروازه ورودی شهر سنگی، چندین بچه دست در دست هم به شکل دایره ایستاده‌اند که نماد اتحاد و معصومیت است، یک مجسمه دیگر، مجسمه گزارشگر گمشده‌ای است که در پشت میز تحریر خود نشسته و مجسمه میزی پر از غذا و میوه هم که نماد مهربانی و بخشش است در این مکان وجود دارد.

این پیکرتراش انگلیسی قصد داشته تا هنر و طبیعت را با هم درآمیزد و هنر مدرن و محیط‌زیست را با هم تلفیق کند.


کوچک‌ترین کشور جهان با 6 نفر جمعیت


کشور مولوسیا در وسط نوادا واقع است، این کشور دارای شش نفر جمعیت است و کوچک‌ترین کشور جهان محسوب می‌شود. بنیانگذار آن کوین بائو است. او یک مرد میانسال است که به همراه فرزندش این منطقه را انتخاب کرده است. به نوشته روزنامه واشنگتن پست، این مرد که همسرش را از دست داده به همراه دو پسر و سه دختر دیگرش که ناشناخته هستند، جمعیت کشورش را به شش نفر رسانده‌اند. در این کشور چند قلاده سگ نیز زندگی می‌کند پایتخت آن اسیرا نام دارد، این کشور چند خانه و مزرعه کوچک دارد که مجموع آن 8/5 هکتار است. او خود را رئیس جمهور این کشور می‌داند و همه چیز در این کشور شش نفره، مستقل است. این کشور دارای پستخانه، واحد پول، سایت نمایشی پرتاب موشک و امکان روادید گردشگران می‌باشد. هر گردشگر برای ورود به این کشور باید مراحلی را طی کند و صدور روادید توسط شخص کوین بائو انجام می‌گیرد. سرویس تلگراف و اینترنت نیز در این کشور یافت می‌شود.

او در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست اظهار داشت: ما مرفه‌ترین کشور دنیا هستیم زیرا در اینجا اختلاف طبقاتی وجود ندارد و هر کسی که مریض شود به صندوق کمک‌های اولیه مراجعه می‌کند و به صورت رایگان دارو دریافت می‌کند ما هوا را آلوده نمی‌کنیم و امیدواریم سازمان ملل متحد ما را حمایت کند و عضو آن شویم.مولوسیا به زبان اسپانیایی یعنی «تپه کوچک». کوین بائو در سال 2003 این منطقه را از فرماندار کالیفرنیا خریداری و به نام خود ثبت کرد. این رئیس‌جمهور برای رفع نیازها، دارو و مواد خوراکی هر چند وقت یک بار با هواپیمای شخصی خود به شمال کالیفرنیا و تگزاس سفر می‌کند و لوازم مورد نیاز جمعیت کشورش را خریداری می‌کند.

تاکنون 10 گردشگر از این کشور بازدید کرده‌اند. این کشور مجهز به یک هواپیمای فوکر است که مسافران را حمل و نقل می‌کند.

لازم به ذکر است که کوین بائو از 30 سال پیش طرح احداث این کشور را داشته و برای رسیدن به آن فعالیت کرده است.

کودکی دو ساله با ضریب هوشی 160

«اسکار ریگلی» کوچک‌ترین عضو انجمن منسا، ضریب هوشی بسیار بالایی دارد.

به گزارش تلگراف نیوز، اسکار ریگلی ضریب هوشی 160 دارد و آزمایش‌های هوش استنفورد - باینت امتیاز وی را بالاتر از مقیاس اعلام کرده زیرا این تست نمی‌تواند امتیازی بالاتر از 160 را ارائه کند.

پدر اسکار، جو ریگلی متخصص TT است، او می‌گوید: اسکار به تازگی از مــادرش در زمینـه تولید مثل پنگوئن‌ها سوال پرسیده، او همیشه سوال می‌پرسد. البته همه والدین تصور می‌کنند فرزندشان فردی خارق‌العـــاده است، اما اسکار واقعا کودکی متفاوت و خاص می‌باشد.

مادر اسکار «هانا» 26 ساله و خانه‌دار است اسکار دامنه لغات گسترده‌ای دارد و از 12 ماهگی آثار هوش و استعداد در او بارز بوده است او قادر است جملات کامل و پیچیده‌ای بیان کند. برای مثال او به من گفت: «مامی سوسیس مثل یک مهمانی در دهان من می‌باشد.»

او علاقه زیادی به موسیقی دارد و از والدینش یک ساکسیفون خواسته است دکتر پیترکانگدون درباره استعداد و هوش اسکار عقیده دارد که او دارای قابلیت‌های منحصر به فرد است. رئیس انجمن منسا عضویت اسکار ریگلی را در سن دو سال و پنج ماه و 11 روز در این انجمن تایید کرده است.

جوان‌ترین عضو این انجمن در گذشته الایس تن روبرتز بوده که با ضریب هوشی 156 در سن دو سال و چهار ماه و 14 روز عضویت این انجمن را داشته است.

اولین دلقک دنیا به فضا رفت

گی لالیبرته یک توریست فضانورد میلیاردر کانادایی است که اولین دلقک در فضا نیز محسوب می‌شود. او به همراه یک فضانورد آمریکایی و یک روسی در کپسول فضایی سایوز به فضا رفتند و بعد از 12 روز به زمین بازگشتند. او بنیانگذار سیرک خورشید است. این سفر برای وی 35 میلیون دلار هزینه در برداشته است.

او در طول حضور خود در ایستگاه، نمایشی با نام «جابه‌جا کردن ستاره‌ها و زمین برای آب» اجرا کرد. به عقیده او انسان بسیار خوش‌شانس بوده که در زمین زندگی می‌کند و از ویژگی‌های خاص زمین بهره می‌برد. او بعد از 12 روز به پایگاه قزاقستان بازگشت و نامش به عنوان اولین مسافر دلقک جهان به فضا ثبت شد.

غیبت عجیب در مدرسه

تمامی دانش‌آموزان یک مدرسه در نیوجرسی آمریکا به طور ناخواسته و بدون هماهنگی قبلی و از پیش برنامه‌ریزی شده به مدرسه نیامدند. به گزارش KSL نیوز، 567 شاگرد مدرسه ابتدایی کانتالکی در نیوجرسی بر سر کلاس خود حاضر نشدند و تعجب مسئولان مدرسه را برانگیختند.وقتی مسئولان مدرسه با والدین همه دانش‌آموزان تماس گرفتند، عده‌ای از آنان اظهار داشتند که فرزندانشان سرماخوردگی داشته، عده‌ای هم خواب مانده و گروهی هم به همراه اعضای خانواده‌شان به مسافرت رفته بودند.مسئولان مدرسه درباره این اتفاق عجیب گفتند: تاکنون در سیستم آموزشی هیچ کشوری چنین شمار زیادی از غیبت در یک روز تحصیلی ثبت نشده است.

 

اشتباه هویتی

یک مرد 44 ساله اهل کارولینای شمالی یک هفته را در زندان ایالتی به جای مجرمی که 23 سال از او کوچک‌تر بود، گذراند. «جس ری هاردی جونیور» اهل «گرینویل» روز دوشنبه در شهر خود دستگیر و به جرم مقاومت در برابر افسر پلیس و حمله به یک عابر پیاده به زندانی در 160 مایلی این شهر فرستاده شد. اما مسئولان قضایی تازه متوجه شدند که متهم اصلی، مردی جوان‌تر با همان نام و متولد همان شهر است و ارتباطی با مرد دستگیر شده، ندارد. بعد از اینکه این اشتباه هویتی ثابت شد، قاضی «سوزان بری» شخصا از هاردی عذرخواهی کرد و قول داد او را در اولین فرصت از زندان خارج کند. هاردی پس از گذشت یک هفته از حبس و عذاب روحی آزاد شد ولی بلافاصله به خانه بازگردانده نشد. قاضی بری، بازرسان پلیس، وکلای دادگستری و نگهبانان زندان، پول‌های خود را روی هم گذاشته و مبلغ 58 دلار جمع کردند. آنها با این مبلغ یک ناهار حسابی و یک بلیت برگشت با هواپیما برای هاردی خریده و به او اهدا کردند تا پس از صرف یک ناهار درجه یک به شهرش بازگردد.

صدای بچه، مادر را از کما بیرون آورد

مادری که به علت مسمومیت غذایی به کما رفته بود با شنیدن صدای پسرش بیدار شد. «کارن مورسیرو کلاتن» 32 ساله بر اثر خوردن یک ساندویچ همبرگر گیاهی مبتلا به نوعی مسمومیت ناشی از ورود باکتری «ای کولی» به بدن خود شد. او که در خطر مرگ حتمی قرار گرفته بود، توسط پزشکان به کما رفت تا بدین طریق بدنش بهتر به درمان دارویی واکنش نشان داده و با باکتری بجنگد ولی پنج هفته در کما ماند و تنها پس از شنیدن صدای ضبط شده پسر کوچکش، هوشیار شد و به زندگی برگشت.

خانم مورسیرو کلاتن اهل شمال ویلز می‌گوید: «در شرایط بدی بودم و دلم می‌خواست بمیرم ولی صدای پسرم باعث شد بفهمم باید بیدار شوم. شوهرم نوار صدای ضبط شده اولیور 10 ماهه‌ام را به بخش مراقبت‌های ویژه آورد و برایم پخش کرد. من به خاطر دارم که صدای آواهای بی‌معنی بچه‌ام را شنیدم و با خود فکر کردم، باید زنده بمانم.» خانم مورسیرو هشت هفته بچه‌اش را ندید ولی در طول این مدت، همسرش تمام پیشرفت‌ها و حرکات تازه اولیور کوچولو را ضبط می‌کرد و برای او پخش می‌کرد. خانم مورسیرو می‌گوید: «وقتی وارد بخش شدم تنها نگرانی‌ام آن بود که پسرم مرا نشناسد ولی او که حالا خیلی بزرگ شده بود به محض دیدن من لبخند آشنایی زد و خیال مرا راحت کرد. من مطمئن هستم که این حس مادری بود که مرا زنده نگه داشت و از عالم کما بیرون آورد.»

ماه عسل چهار ساله!

زوج خوشبختی که یک ماه عسل به یادماندنی و رویایی را در سفر دریایی به دور دنیا گذرانده بودند، سرانجام پس از چهار سال و با داشتن یک دختر دو ساله به وطن برگشتند. «دیوید و هیزل مک‌کیب» سفر چهارده هزار مایلی خود را در سال 2005 از انگلیس آغاز کردند. آنها در این سفر از کنار سواحل اروپا و آفریقای شمالی، سپس از اقیانوس اطلس گذشتند و به کارائیب رفتند. دو سال پس از شروع این ماه عسل، هیزل باردار شد و در زمان وضع حمل با هواپیما به انگلیس برگشت و بار دیگر به همراه دختر کوچکش به جزیره سنت مارتین و کنار همسرش رفت. آنها پس از تولد دخترشان کتی در کنار سواحل آمریکا به سفر کردن پرداختند.

خانم مک‌کیب که 37 سال دارد، می‌گوید: «کتی واقعا دختر پرتحرکی است و به سختی می‌توانستیم او را روی عرشه قایق سفری‌مان نگه داریم.» این خانواده در طول سفر خود با چندین توفان دست و پنجه نرم کرده‌اند.

آقای مک‌کیب 42 ساله می‌گوید: «یکی از هیجان‌انگیزترین چیزها، تنها بودن ما در میان اقیانوس اطلس بود. در یکی از آن روزها که تقریبا حوصله‌مان سر رفته بود، ناگهان دلفین‌ها دور قایق را پر کردند.» این زوج قصد دارند فعلا در شهر خود «تامپسهام» در «دوون» انگلیس بمانند و خرید و فروش قایق کنند.

منبع: ksabz


88/8/18::: 7:38 ع
نظر()
  
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ سلام دوستان با دو مطلب جدید و جذاب در خدمت شما هستم
+ سلام دوستان با دو مقاله جدید در خدمتم سر بزنید دست خالی برنمی گردید
+ سلام دوستان اگر دوست دارید در مورد سریال جومونگ اطلاعاتی بیشتر بدانید به وبلاگم سر بزنید دست خالی برنمی گردید