سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که بگوید من دانشمندم، نادان است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :22
بازدید دیروز :8
کل بازدید :312245
تعداد کل یاداشته ها : 117
103/1/28
2:1 ع
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
محمد رضا آقابیگی[226]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
(( همیشه با تو )) سروهای سرافراز هو اللطیف مبادا روی لاله ها پا گذاریم خانه متروک همسفرمهتاب امٌل عروج .: شهر عشق :. بانک مقاله آدمک ها شاهراه اندیشه آرمان(بازگشتی دوباره) به نام وجود باوجودی که وجودبی وجودم عشق الهی: نگاه به دین با عینک عشق و عاشقی از قرآن بپرس Ask quran نگاه مشرقی دوستان همدم دربدران سکوت عشق ذخیره خدا آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام مذهب عشق مذهبی عدل الهی Divine Justice پرتگاه ناگفته های آبجی کوچیکه عاشق دلباخته وبلاگ رسمی کتایون پیام محبت شناخت اراء و افکار ضالّه همسفر عشق شمیم یار... نافذ فصل سکوت من گذشته من گل نرگس Narcissus طلسم شدگان مـن او چاپی دوم خانه اطلاعات به وسعت دنیا به وسعت دنیا خاطرات یک زندگی یه دل خسته یک کلام حرف خودمونی .:(( به یاد رضا )):. دختـــــر غربتـــی دنیای واقعی اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار از یک روحانی دختر ی با کو له‏با ر ی ا ز ا مید عاشقانه های گودزیلا بی سرزمین تر از باد یه پرستویی که قلبش شکسته خلوت تنهایی زیبایی سایه خداوند بر کهکشانهاست ساقیا قدحی ریز که ما باده پرستیم ::. یاغی ترین .:: وبلاگ ایران اسلام دوست عزیز سلام داستان و راه های توحید جویان بزرگ تا.............شقایق او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم! گل ارکیده زیر درخت گل خدای که به ما لبخند میزند باسیدعلی‏تافتح‏قدس‏ومکه باورم کن کوچولوها مانا کوثر چهاردیواری توهم یک عشق....... چاه بانک اس ام اس و جوک سیب سایت تخصصی گوشی موبایل عطش کلبه احزان سایت ویژه یک جالب برای دیدن فلش ایمل ریاست کانون رشد (سیروس دولت پور) باشگاه اندیشه سایت خبری سایت تکچین سایت مخ زن آموزش زبان انگلیسی سایت سیامک انصاری (کیانوش) سایت شبهای برره بید جیگر موزیک آموزش رایانه و مهارت icdl به زبان فارسی دایره المعارف فارسی آدرسهای اینترنت سایت زن روز (ویژه خانم ها - مد لباس ) محاسبه طول عمر (به روش کاملا پزشکی ) کاریکاتور بازیگران سینمای ایران سایت مهران مدیری شقایق دهقان (گل یاسمن بانو) سایت مناجات وبلاگ رییس جمهور (آقای محمود احمدی نژاد) پیوند به سایتهای دولتی سایت عمو پورنگ دوربین نت (آرشیو عکس) کسب در آمد و جوک و sms سایت کانون فرهنگی و تربیتی رشد لحظه‏ی دیدار بازار شپش فروشها خدا بود و دیگر هیچ نبود...!!! برای تو چرا و چگونه...؟؟؟ کویر خیال سکوت :.: : نماز،یک هدیه الهی :.: : تا شکوفه ی عشق اینک از حال به آینده پلی باید زد....... وبلاگ تفریحی Fashens چشم انداری بر ژاپن من نگاشت سایت پاسخگو (سئوالات شرعی ) حنانه خواهر سیب مخمل افتاب حقیقت هنرهای رزمی وبلاگ کانون رشد ناحیه 3 کرج

کلیه دانشجویان دانشگاه پیام نور استان تهران باید قبل از اتمام ترم چهارم می بایست مدرک icdl ومهارتهای غیر نظامی  به دانشگاه مربوطه ارائه دهند

                                                                          مجتمع فنی رهام

تنها مرکز مجاز ارائه مدرک icdl و مهارتهای غیر نظامی (زیر نظر هلال احمر )به کارمندان دولت و  دانشجویان می باشد

 

دفتر مرکزی :کرج- خیابان بهار - روبروی برج سبز

2215230-2215199-2232618-2238520

شعبه1: کرج - ضلع جنوب شرقی چهار راه طالقانی

2227743-2254447

شعبه 2: کرج چهار طالقانی - جمعیت هلال احمر

4403401-4403402-4403403

تذکر : طبق قردادی که دانشگاه پیام نور با مجتمع فنی رهام بسته شده فقط مدارک ارائه شده  توسط مجتمع فنی  رهام برای دانشگاه معتبر بوده و مدارک سایر مراکز آموزشی برای دانشگاه معتبر نبوده حتی اگر مدرک اخذ شده از مرکز معتبر باشد .


87/7/5::: 2:56 ع
نظر()
  
  
 فرش گل ‌در بروکسل
 
مثل این‌که میدان «گراند پلیس» که یکی از زیباترین میادین دنیا محسوب می‌‌شود به قدر کافی برای بلژیکی‌ها چشم‌نواز نیست زیرا هر دو سال یکبار فرشی از گل‌های رنگارنگ بر روی آن پهن می‌‌شود.
یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مرکزی شهر بروکسل هر دو سال یک‌بار، محل برگزاری جشنواره‌های گل در دنیا می‌‌شود. جشنواره امسال شاهد یکی از جذاب‌ترین کارهای هنری با استفاده از چندین رنگ گل بود که تحسین همگان را برانگیخت.

بازدیدکنندگان این جشنواره از تماشای فرش گل که از چهاردهم تا هفدهم آگوست در میدان گراند پلیس پهن بود، لذت بردند.

 فرش زیبا و روح‌نوازی که به همت دست‌اندرکاران تا چهار روز در هوای گرم تابستانی ماه آگوست تازه و شاداب ماند.

 فرش گل امسال این جشنواره، طرحی منحصر به فرد و زیبا داشت و برای ساخت آن، هفتصد گل بگونیا در رنگ‌های مختلف و در زمینی به مساحت 300 مترمربع چیده شده بود.

جشنواره گل یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های توریستی شهر بروکسل پایتخت بلژیک می‌‌باشد که علاقمندان به گل و پرورش آن را از سراسر دنیا به سوی خود جلب می‌کند.

منبع:annanova
 

المپیک به چه قیمت؟!

چینی‌ها یکی از مدال‌آورترین، ورزشکاران دنیا هستند و هر ساله در مسابقات مختلف ورزشی بیشترین تعداد مدال‌ را از آن خود می‌‌کنند.
 این موفقیت‌ها بدون تلاش بی‌وقفه ورزشکاران که همگی ورزش حرفه‌ای را از دوران کودکی آغاز کرده‌اند، امکان‌پذیر نیست ولی این کودکان دیروز، چه شرایطی را پشت سر گذاشته‌اند؟
آیا با مشاهده نوع و شدت تمرینات طاقت‌فرسای کودکان چینی باز هم علاقه‌مند هستیم که فرزندانمان ورزشکارانی مدال‌آور باشند؟
همه می‌‌دانیم که رسیدن به سطح یک ورزشکار مدال‌‌آور، نیازمند فداکاری‌ها و تحمل مشقت بسیاری است، ژیمناست‌هایی که اینقدر نرم و زیبا نمایش خود را به اجرا می‌‌گذارند و تماشاگران را متحیر می‌‌کنند عملا بچگی نکرده و لذت‌های دوران کودکی را درک نکرده‌اند.
 این را می‌‌توان شکنجه‌های تایید شده عصر مدرن نام نهاد. رقابت سالم، پیروزی و کسب عنوان قهرمانی و مدال المپیک، کار بسیار پسندیده‌ای است ولی آیا ارزش آن را دارد که برای رسیدن به این هدف، کودکان را در معرض این کابوس‌های عالم بیداری قرار دهیم؟احتمالا هیچ پدر و مادری راضی نیست فرزندش را با این شکنجه‌ها مواجه کند هر چند که نتیجه آن کسب مدال طلا از بازی‌های المپیک باشد!
منبع:obode
 
 
 
نوزاد استثنایی
 
عدد هشت در بسیاری از کشورها عددی مهم و متفاوت است و نوزادی که در روز هشتم از ماه هشتم میلادی سال دو هزار و هشت و با وزن هشت پوند و هشت اونس به دنیا آمد به والدین خود نوید یک زندگی سرشار از شانس و برکت را داد.
«سارا الز» مادر 26 ساله این پسر‌بچه روز 12 آگوست منتظر تولد او بود ولی «کوری» چهار روز زودتر از موعد مقرر به دنیا آمد. او می‌‌گوید:
« کوری قبل از ساعت هشت به دنیا آمد و پرستاران به شوخی گفتند: باید صبر می‌‌کردی ساعت هشت شود. تولد او واقعا غافلگیرکننده بود.
 دوستانم فکر می‌‌کردند شوخی می‌‌کنم و این همه عدد هشت را از خودم ساخته‌ام.»
کشور چین نیز عدد هشت را عددی مقدس می‌‌داند به همین خاطر افتتاحیه بازی‌های المپیک را راس ساعت هشت از روز هشتم آگوست سال 2008 آغاز کرد. «یان ماندی» پدر 31 ساله کوری هم گفت: این‌طوری به یاد داشتن جشن تولد او خیلی آسان شد و افزود:« من و سارا همیشه در یادآوری تاریخ‌ها مشکل داریم.
 این‌طوری لااقل من هرگز تولد پسرمان را فراموش نمی‌‌کنم. »این زن و شوهر دو سال پیش با یکدیگر ازدواج کرده‌اند و عدد هشت حتی در نشانی آنها هم دیده می‌‌شود. پلاک خانه آنها عدد 18 است.
 
 

روشنایی برق در خانه قدیمی

صاحب یک خانه قدیمی سرانجام موافقت کرد خانه خود را سیم‌کشی برق کند. «هوبرت هیلینگ» شصت ساله تا به حال خانه یک طبقه و سیصد ساله خود را با شمع و چراغ‌های گازسوز روشن می‌‌کرد ولی زمانی که یک چراغ گازسوز خراب، خانه‌اش را به آتش کشید، موافقت خود را برای برق‌کشی خانه‌اش اعلام کرد. او برای نخستین بار در طول عمر خود می‌‌تواند از اتوی برقی، توستر و حتی از مخلوط‌کن برقی استفاده کند ولی هنوز هم راضی نیست پولش را برای خریدن یخچال و تلویزیون هدر بدهد. او فعلا غرق در حیرت است زیرا با فشار دادن یک دکمه، خانه‌اش روشن می‌‌شود. او می‌‌گوید:«فوق‌العاده است. فقط یک کلید است.» من قبلا چراغ دیواری گازسوز داشتم و باید تک‌تک آنها را جداگانه روشن می‌‌کردم. باید اعتراف کنم لامپ‌های برق بهتر و ایمن‌تر هستند.

خانه روستایی آقای هیلینگ که از کاهگل ساخته شده است چندی پیش بر اثر آتش‌سوزی تا حد زیادی سوخت. ماموران آتشنشانی برای او توضیح دادند که چراغ گازسوز خیلی خطرناک است و این‌طور بود که او تصمیم گرفت، پنج هزار پوند صرف سیم‌کشی برق خانه‌اش کند. آقای هیلینگ راهنمای توریست‌های هتل شهر کوچک تنبی در انگلستان است ولی هر روز بعد از کار روزانه به خانه موزه مانند و همیشه تاریک خود بازمی‌گشت تا چراغ‌های گازسوز و شمع‌های آن را روشن کند. آقای هیلینگ که تازه طعم برق را چشیده است هنوز نیازی به لوله‌کشی آب، در خانه خود احساس نمی‌‌کند. او هنوز هم مثل پدر و پدربزرگش پس از طی یک مسافت پنج دقیقه‌ای با سطل از چاه مزرعه آب بیرون می‌‌کشد.
 
 
این پیرمرد، 86 همسر دارد

پیرمرد 86 ساله نیجریه‌ای، محمد بللو ابوبکر، به تمام مردان دنیا سفارش کرد که هیچ وقت او را سرمشق خود قرار نداده و با 86 زن ازدواج نکنند.این آموزگار بازنشسته در کشور نیجریه زندگی می‌کند و به همراه 86 همسر و 170 فرزند خود در یک ساختمان مسکونی به سر می‌برد. او می‌گوید: تنها یاری خداوند بوده که او را قادر ساخته است این همه زن را کنترل کند.محمد بللو ابوبکر در مصاحبه‌ای با خبرنگار بی‌‌بی‌‌سی اظهار داشت: مردی که ده زن دارد ممکن است بیفتد و بمیرد ولی قدرتی به من از سوی خداوند عطا شده و به همین دلیل است که می‌توانم به 86 زن رسیدگی کنم.او می‌گوید: خود زن‌ها هستند که متقاضی ازدواج با من می‌شوند و می‌افزاید: «من دنبال آنها نمی‌گردم، آنها به سراغ من می‌آیند. من فکر می‌کنم حقیقتا این خداوند است که می‌خواهد با آنها ازدواج کنم و من هم این کار را می‌کنم.»لیکن سخنان این مرد که خانواده‌اش را قوم خود می‌داند از نظر مقامات دولت نیجریه مردود تلقی می‌شود.بیشتر همسران محمد بللو ابوبکر کمتر از یک چهارم سن او را دارند و بسیاری از آنها حتی از فرزندان او هم کوچک‌تر هستند. برخی از زنان او که با خبرنگار بی‌‌بی‌‌سی مصاحبه داشتند، می‌گفتند که پس از مراجعه به او برای درمان بیماری‌هایشان با وی آشنا شده و ازدواج نموده‌اند. «شریفه بللو ابوبکر» که ده سال پیش در 25 سالگی با همسرش ازدواج کرده است، می‌گوید: همین که او را دیدم سردردم خوب شد به خودم گفتم وقتش است که با او ازدواج کنم و او همسرم شد، «قانعات محمد بللو» حدود بیست سال از ازدواجش با فردی که همه او را «بابا» صدا می‌کنند، می‌گذرد. وقتی او در مقطع راهنمایی تحصیل می‌کرد، مادرش او را برای مشاوره پیش آقای بللو برد و کمی بعد این مرد از او خواستگاری کرد.

او می‌گوید: من گفتم نمی‌توانم با یک پیرمرد ازدواج کنم. قانعات ابتدا با مرد دیگری ازدواج کرد ولی مدتی بعد از او طلاق گرفت و به عقد محمد بللو ابوبکر در آمد. او در ادامه می‌افزاید: حالا من شادترین زن روی زمین هستم مردی که 86 زن داشته باشد معلوم است که می‌داند چطور از آنها مراقبت کند.بللو ابوبکر و همسرانش هیچ کدام شاغل نیستند و در ظاهر هیچ وسیله‌ای برای امرار معاش ندارند. او فاش نکرده است که چطور خرج این خانواده بزرگ را در می‌آورد. آنها برای هر وعده غذای خود سه گونی برنج 12 کیلوگرمی را می‌پزند که قیمت کل آن به 915 دلار می‌رسد. تمام سکنه روستای «بیدا» که محل زندگی آنهاست، می‌گویند نمی‌دانند او چگونه خرج خوراک و پوشاک زن‌ها و بچه‌هایش را می‌دهد ولی یکی از زن‌های او گفت، آقای بللو گاهی اوقات به بچه‌هایش می‌گوید، بروند و 200 نایرا (69/1 دلار) گدایی کنند. اگر همه آنها این مقدار پول را جمع کنند روی هم 290 دلار می‌شود.

پس از علنی شدن تعداد همسران بللو ابوبکر، دادگاه اسلامی نیجریه او را به اعدام محکوم کرد، در صورتی دادگاه از حکم اعدام او صرفنظر می‌کند که ظرف مدت یک هفته او 76 زن خود را طلاق بدهد.

منبع: سان
 

پیرترین ورزشکارالمپیک

«هیروشی هوکتسو» 67 ساله پیرترین ورزشکار بازی‌های المپیک پکن بود که در رشته سوارکاری در این مسابقات شرکت کرد. او که سال‌هاست بی‌وقفه به این ورزش پرداخته است هرگز از پا نمی‌‌نشیند و می‌‌گوید از همین الان تمرینات خود را برای المپیک 2012 لندن آغاز می‌‌کند. هوکتسو که مقام دهم در بخش حرکات نمایشی تیمی با اسب را کسب نموده است اولین بار در سال 1964 در مسابقات المپیک که در شهر توکیو برگزار شد، شرکت کرد و پس از یک وقفه طولانی مدت چهل ساله، بار دیگر روز 13 آگوست در این مسابقه حاضر شد. او در یک مصاحبه تلفنی که قبل از مسابقه او انجام شد اظهار داشت « من حداکثر سعی خود را می‌‌کنم. از اولین روزی که به این ورزش روی آوردم تاکنون بیشترین محرک و انگیزه من برای ادامه کار این بوده که احساس می‌‌کردم روزبه‌روز بهتر شده‌ام و این موضوع مرا راضی می‌‌کند.»

بین اختتامیه المپیک توکیو و آخرین مسابقه اسب‌سواری هوکتسو که در هنگ‌کنگ برگزار شد دقیقا شانزده هزار روز می‌‌گذرد و او پیشرفت‌های زیادی را در این مدت تجربه کرده است. هوکتسو به اسب‌هایش اهمیت زیادی می‌‌دهد و برای فراهم‌سازی تسهیلات لازم برای اسب‌هایش به نام‌های «شاتین» و «رودخانه بیس» 154 میلیون دلار پول خرج کرده و برای آنها چهار استبل با تهویه 24 ساعته، ماشین‌های یخ‌سازی و ظروف تغذیه‌گردان آماده کرده است. وقتی از او پرسیده شد چه فرقی بین المپیک 1964 و المپیک امسال می‌‌بیند گفت: «می‌‌دانم که امنیت، لازمه کار است ولی گاهی زیاده از حد می‌‌شود و به خاطر همین برای رسیدن به محوطه بازی وقت زیادی را باید صرف کنیم. در ضمن بازی‌های امسال بسیار حرفه‌ای‌تر است و رقیبان هم کارکشته‌تر می‌‌باشند.»

حتی اگر هوکتسو در المپیک لندن شرکت کند باز هم پیرترین ورزشکار تاریخ المپیک نخواهد بود زیرا «اسکار سوان» تیرانداز سوئدی در 72 سالگی در المپیک سال 1920 شرکت کرده بود.
 

87/7/4::: 2:48 ع
نظر()
  
  
او کاشف اشعه X بود!

اشعه ایکس با نامی آشنا، دارای َکاربردی فراوان برای همه می‌باشد. بدون شک هر فردی حداقل یک بار به دلایل پزشکی با آن سر و کار داشته است. به طوری که اشعه ایکس در دنیای طب بسیار ضروری و مهم است. می‌خواهیم شما را با کاشف اشعه ایکس «ویلیام کنراد رونتگن» آشنا کنیم.

کودکی یک کاشف

«ویلهلم کنراد رونتگن» در 27 مارس سال 1845 میلادی در شهر «لنپ» آلمان چشم به جهان گشود. والدینش آرزو داشتند تنها پسرشان در آینده به مدارج عالی علمی دست یابد. از این‌رو از همان دوران طفولیت زبان آلمانی و فرانسه را همزمان به وی آموختند تا او بتواند در دانشگاه‌های معتبر دنیا به راحتی کسب علم کند.

ویلیام برای گذراندن تحصیلات ابتدایی به همراه مادرش به هلند رفت زیرا مدارس هلند بهتر از مدارس شهر خودش بود. او دوران ابتدایی و دبیرستان را در مدت کوتاهی به اتمام رسانید و سپس برای تحصیل در دانشگاه به سوئیس رفت و وارد دانشگاه زوریخ شد و در رشته علوم زیستی و شیمی و فیزیکی به تحصیل پرداخت. استاد وی پروفسور «آدولف کلاسیوس» بود. پس از اتمام تحصیلات در سال 1869 مدرک دکترای فیزیک دریافت کرد و بعد به «ورتسبرگ آلمان» بازگشت. او در آنجا با دختری که از کودکی به وی علاقه داشت ازدواج کرد.

کشف اشعه ایکس

او توانسته بود تا حدی آرزو‌های پدر و مادر خود را برآورده سازد. اما خودش جویای علم بیشتری بود.«ویلیام» استاد دانشگاه‌های مختلف آلمان شد و به تدریج عنوان دانشمندی برجسته را کسب کرد. در سال 1888 استاد فیزیک و رئیس انستیتو فیزیک دانشگاه ورتسبرگ شد. او در همین انستیتو کشف خود را ثبت کرد.در هشتم نوامبر سال 1895 میلادی ویلیام، در حال کار در تاریک‌خانه آزمایشگاه بود. آزمایش‌های او در زمینه اشعه‌های کاتویک انجام می‌شد که توسط تخلیه الکتریکی در ولتاژ‌های بالا و درون لامپ‌های خلا بوجود می‌آید. این‌گونه لامپ‌ها را «ویلیام کروکیس» حدود پنجاه سال قبل از کنراد رونتگن ساخته بود. آنچه که تعجب رونتگن را برانگیخت این بود که وقتی لامپ شارژ می‌شد صفحه‌ای که به عنوان پرده مشاهده در طرف دیگر اتاق قرار داده بود شروع به درخشش می‌کرد. او فهمید که صفحه پوشانده شده از پلاتینو واکنش نشان می‌دهد. او مشاهده کرد که استخوان‌های دستش از میان گوشت به وضوح دیده می‌شوند.رونتگن روزهای هفته را پیاپی کار کرد بدون اینکه لحظه‌ای از آزمایشگاه بیرون بیاید. البته او در انزوا و مخفیانه تحقیقات خود را انجام می‌داد. آزمایش‌های رونتگن برای تعیین ماهیت اشعه‌ها بود.

معجــزه

وی در 28 دسامبر سال 1895 میلادی گزارشی را همراه با چند عکس رادیوگرافی آزمایشی و عکس دست همسرش به رئیس انجمن فیزیک پزشکی ارائه کرد و چندین گزارش چاپی از تحقیقاتش را به دوستان خود در سراسر اروپا فرستاد. تا ژانویه آن سال اکثر دانشمندان اروپایی با کشف جالب و خیره کننده اشعه ایکس رونتگن آشنا شدند. او این کشف را در عالم پزشکی یک معجزه دانست.

در سال 1901 رونتگن جایزه نوبل گرفت و این اولین جایزه نوبل در رشته فیزیک بود، البته تا آن زمان اطلاعات در زمینه اشعه ایکس در اختیار عموم مردم قرار نگرفته بود. او حتی درباره جزییات کشف و کاربردهای اشعه ایکس سخنی به میان نبرد.در واقع تمام افتخار و اعتبار کشف اشعه ایکس منحصر به رونتگن می‌باشد زیرا او به تنهایی کار می‌کرد.

رونتگن در مقالات و کتب خود اشاره به موارد استفاده اشعه ایکس در طب کرده است که البته امروزه با تحقیقات بیشتر دانشمندان به فواید بیشتر آن پی برده‌اند.

اشعه ایکس برای نابود کردن تومورهای خطرناک با متوقف کردن رشد آنها به کار برده می‌شود.

حتی در صنعت نیز استفاده دارد برای مثال برای اندازه‌گیری ضخامت برخی مواد و رخنه کردن به اجسام تاثیر بسزایی دارد. اشعه ایکس در علم زیست‌شناسی و نجوم هم کار‌برد دارد به این ترتیب رونتگن خدمت بزرگی به بشریت و جامعه پزشکی کرد.

فرزندخوانده

او از خود فرزندی نداشت اما دختری را به فرزندی پذیرفت او علاقه‌ای برای عکس گرفتن نداشت. لذا تعداد کمی عکس از او بعد از کشفش باقی مانده است که خیلی از آنها بسیار رسمی می‌باشد. رونتگن به خاطر کشف مهمش مدال سلطنتی «رامفورد» را به دست آورد. او در سال 1923 در شهر مونیخ در سن 78 سالگی چشم ازجهان فرو بست، اما ابداع و کشف او که همان اشعه ایکس بود، تحولی عظیم در دنیای علم بوجود آورد.
 

87/7/4::: 2:40 ع
نظر()
  
  
رسوایی اخلاقی در اردوگاه جمهوری خواهان
 

رفته رفته به انتخابات آمریکا نزدیک‌تر می‌شویم و رقابت دو حزب دموکرات به رهبری باراک اوباما و جمهوری‌خواهان به رهبری «جان مک‌کین» روز به روز بیشتر می‌شود، البته تاریخ ریاست جمهوری در ایالات متحده نشان داده که به طور معمول هشت سال جمهوری خواهان و هشت سال دموکرات‌ها بر مسند قدرت هستند و اگر بخواهیم تاریخ این کشور را ورق بزنیم، باید شانس دموکرات‌ها را بیشتر بدانیم. اما از طرفی رقابت بین اوباما و هیلاری کلینتون از آنجا که بسیار بالا گرفت و این که یک زن می‌خواست رییس‌جمهور آمریکا و نماینده دموکرات‌ها در کاخ سفید شود، تب بالایی در این کشور بر پا شد که سرانجام اوباما با اختلاف کمی پیروز شد، و حالا خیلی آمریکایی‌ها، به رییس‌جمهور شدن اوباما که یک سیاه‌پوست می‌باشد و ویژگی خاص در بین کاندیداهای ریاست جمهوری در تاریخ انتخابات آمریکا داشته، فکر می‌کنند، همین مسئله باعث شد تا جمهوری‌خواهان، هم به فکر تدبیری باشند تا تب انتخابات را بالا ببرند و به همین خاطر، آنها به سراغ «سارا پیلین» فرماندار ایالت شمالی آمریکا، «آلاسکا» رفتند و او را نامزد معاونت ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه آمریکا معرفی کردند تا تب انتخابات را چند برابر کنند، او مادر 5 فرزند است، اما انتشار خبر بارداری دختر 17 ساله «سارا پیلین» به نام بریستول که بدون ازدواج رسمی، 5 ماهه باردار است، حسابی در محافل سیاسی و رسانه‌ای آمریکا بازتاب شدیدی داشته است. آنچه که در ادامه می‌خوانید، به این بازتاب‌های رسانه‌ای می‌پردازد.

 ستاد انتخاباتی جان مک‌کین و خانم پیلین از رسانه‌ها خواسته تا حریم خصوصی «بریستول پالن» را رعایت کنند. باراک اوباما، نامزد ریاست جمهوری از حزب دموکرات هم از رسانه‌ها خواسته است از انتشار گزارش در این باره خودداری کنند.

 سارا پیلین و همسرش در بیانیه‌ای اعلام کردند: «بریستول و مرد جوانی که قصد ازدواج با او را دارد، به زودی متوجه مشکلات بزرگ‌ کردن فرزندشان خواهند شد و به همین جهت از محبت و حمایت تمامی اعضای خانواده ما بهره‌مند خواهند بود.»

 گزارش‌ها بیانگر آن است که بریستول پیلین پنجمین ماه بارداری خود را می‌گذراند و انتظار می‌رود در ماه دسامبر، یک ماه پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، وضع حمل کند.

 استیو شمیت، سخنگوی ستاد انتخاباتی جان مک‌کین، در این باره گفت: «به نظر سناتور مک‌کین این یک موضوع خصوصی خانوادگی است.»

 در روزهای گذشته بعضی از وبلاگ‌های لیبرال با انتشار عکس‌هایی از سارا پیلین در سال گذشته، باردار بودن و وضع حمل او در ماه آوریل امسال را زیر سوال بردند. به نوشته این وبلاگ‌ها، تریگ، فرزند پنجم خانم سارا پیلین که یک پسر پنج ماهه و مبتلا به بیماری سندرون داون است، در واقع متعلق به بریستول بوده اما این گزارش‌ها تکذیب شده است.

 سارا پیلین عنوان کرد دخترش که هنوز مجرد می‌باشد قرار است با پدر این فرزند ازدواج نماید. بنا بر این گزارش، پیلین با پافشاری بر مواضع خود، نه تنها دخترش را به دلیل داشتن رابطه سرزنش نکرده است، بلکه او را به خاطر تصمیم به نگه داشتن نوزاد مایه افتخار خود دانسته است. وی معتقد است این اتفاق باعث رشد سریع‌تر دخترش خواهد شد!؟ یک منبع ناشناس از حزب جمهوری‌خواه اعلام داشته مک‌کین پیش از اعلام سارا پیلین به عنوان معاون خود از ماجرای دختر او خبر داشته است.

 نزدیکان به حزب جمهوری‌خواهان اعلام می‌کنند که این خبر از اردوگاه دموکرات‌ها، به رسانه‌ها رسیده است تا در بین عموم آمریکایی‌ها، این حزب را خدشه‌دار کنند، اما اوباما نامزد حزب دموکرات در واکنش به انتشار این خبر گفت: «انتشار این خبر ارتباطی با اردوگاه انتخاباتی وی ندارد و اگر فردی باشد که در اردوگاه انتخاباتی او در انتشار این خبر نقش داشته باشد، برکنار خواهد شد.»

 خانم پیلین، که به عنوان فردی با گرایش‌های محافظه‌کارانه اجتماعی شناخته شده و با آزادی سقط جنین مخالف است، گفته که دخترش، که بریستول نام دارد، به بارداری ادامه می‌دهد و به زودی ازدواج خواهد کرد. گفتنی است انتشار خبر بارداری دختر خانم پیلین همزمان با روز نخست گردهمایی ملی حزب جمهوری‌خواه باعث نگرانی بعضی از مسئولان این حزب درباره تاثیر منفی این خبر بر مبارزات انتخاباتی شده است.

    اما این پایان قصه نیست، آمریکایی‌ها به یاد دارند که بیل‌کلینتون در روزهای پایانی خود در کاخ سفید، چه اتفاقاتی را در جامعه آمریکا رقم زدند، ارتباط غیراخلاقی او با منشی کاخ، مونیکا لوینسکی، آمریکایی همه می‌دانند که یکی از دختران دیک چنی، معاون اول جورج بوش، همجنس‌گراست و چه طور به پدرش پافشاری می‌کرد که ازدواج همجنس‌گراها در آمریکا را رسمی کند، جامعه آمریکا به یاد دارد که خانواده جان اف کندی رییس جمهوری آمریکا چه طور در قتل «مریلین مونرو» هنرپیشه و خواننده نامی آن دهه آمریکا نقش داشتند، این گونه مسائل شایعه نیست و حقیقت دارد، زمانی که «سارا پیلین»، خودش اعتراف می‌کند، دخترش باردار است، دیگر نمی‌توان گفت که با نزدیک شدن به انتخابات، احزاب رقیب برای یکدیگر پاپوش درست می‌کنند، بلکه پرسش اصلی این است که اهالی سیاست این کشور، نمی‌توانند از خانواده خود مراقبت و کنترل کنند، پس چه توقعی از آنان می‌رود که برای جهان تصمیم‌گیری کنند، طی هشت سال اخیر، بارها پلیس آمریکا دختران جورج بوش را در محافل غیراخلاقی به جرم استفاده از موادمخدر و مصرف بیش از حد مشروبات الکلی دستگیر کرد، جامعه جهانی هم حق دارد از بوش سوال کند، شما که از کنترل دخترانت عاجزی، چه حقی داری که برای عراق و افغانستان و انرژی هسته‌ای ایران، تصمیم بگیری... گرچه این گونه موارد غیراخلاقی در جوامع غربی، شاید امری عادی باشد، اما برای افراد به نام سیاسی جهان از جمله رییس‌جمهور آمریکا و نزدیکان آنها از چشم عموم جامعه آمریکا، به دور نمی‌ماند، ضمن اینکه جمهوری‌خواهان با آوردن یک زن به عنوان معاونت حزب می‌خواستند ورق را برگردانند و نگاه مردم آمریکا را تا حدی از اردوگاه دموکرات‌ها، کم کنند، اما خبر این رسوایی باعث شد که یک بار دیگر تمامی نگاه‌ها به اردوگاه «اوباما» برگردد، آیا اوباما و دیگر دموکرات‌ها که هنوز یادشان نرفته ، جمهوری‌خواهان چه استفاده‌های سیاسی از ارتباط بیل کلینتون و معشوقه‌اش در رسانه‌ها کردند، حال به دنبال انتقام هستند... باید تا دی‌ماه صبر کرد و دید که در نهایت کدام حزب به کاخ سفید راه پیدا خواهند کرد.

  
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ سلام دوستان با دو مطلب جدید و جذاب در خدمت شما هستم
+ سلام دوستان با دو مقاله جدید در خدمتم سر بزنید دست خالی برنمی گردید
+ سلام دوستان اگر دوست دارید در مورد سریال جومونگ اطلاعاتی بیشتر بدانید به وبلاگم سر بزنید دست خالی برنمی گردید