سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بشنو تا بدانی و ساکت شو تا سالم بمانی . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :17
بازدید دیروز :47
کل بازدید :312499
تعداد کل یاداشته ها : 117
103/2/8
8:26 ص
موسیقی
مشخصات مدیروبلاگ
 
محمد رضا آقابیگی[226]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
سروهای سرافراز (( همیشه با تو )) هو اللطیف مبادا روی لاله ها پا گذاریم خانه متروک همسفرمهتاب امٌل عروج .: شهر عشق :. بانک مقاله آدمک ها شاهراه اندیشه آرمان(بازگشتی دوباره) به نام وجود باوجودی که وجودبی وجودم عشق الهی: نگاه به دین با عینک عشق و عاشقی از قرآن بپرس Ask quran نگاه مشرقی دوستان همدم دربدران سکوت عشق ذخیره خدا آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام مذهب عشق مذهبی عدل الهی Divine Justice پرتگاه ناگفته های آبجی کوچیکه عاشق دلباخته وبلاگ رسمی کتایون پیام محبت شناخت اراء و افکار ضالّه همسفر عشق شمیم یار... نافذ فصل سکوت من گذشته من گل نرگس Narcissus طلسم شدگان مـن او چاپی دوم خانه اطلاعات به وسعت دنیا به وسعت دنیا خاطرات یک زندگی یه دل خسته یک کلام حرف خودمونی .:(( به یاد رضا )):. دختـــــر غربتـــی دنیای واقعی اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار از یک روحانی دختر ی با کو له‏با ر ی ا ز ا مید عاشقانه های گودزیلا بی سرزمین تر از باد یه پرستویی که قلبش شکسته خلوت تنهایی زیبایی سایه خداوند بر کهکشانهاست ساقیا قدحی ریز که ما باده پرستیم ::. یاغی ترین .:: وبلاگ ایران اسلام دوست عزیز سلام داستان و راه های توحید جویان بزرگ تا.............شقایق او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم! گل ارکیده زیر درخت گل خدای که به ما لبخند میزند باسیدعلی‏تافتح‏قدس‏ومکه باورم کن کوچولوها مانا کوثر چهاردیواری توهم یک عشق....... چاه بانک اس ام اس و جوک سیب سایت تخصصی گوشی موبایل عطش کلبه احزان سایت ویژه یک جالب برای دیدن فلش ایمل ریاست کانون رشد (سیروس دولت پور) باشگاه اندیشه سایت خبری سایت تکچین سایت مخ زن آموزش زبان انگلیسی سایت سیامک انصاری (کیانوش) سایت شبهای برره بید جیگر موزیک آموزش رایانه و مهارت icdl به زبان فارسی دایره المعارف فارسی آدرسهای اینترنت سایت زن روز (ویژه خانم ها - مد لباس ) محاسبه طول عمر (به روش کاملا پزشکی ) کاریکاتور بازیگران سینمای ایران سایت مهران مدیری شقایق دهقان (گل یاسمن بانو) سایت مناجات وبلاگ رییس جمهور (آقای محمود احمدی نژاد) پیوند به سایتهای دولتی سایت عمو پورنگ دوربین نت (آرشیو عکس) کسب در آمد و جوک و sms سایت کانون فرهنگی و تربیتی رشد لحظه‏ی دیدار بازار شپش فروشها خدا بود و دیگر هیچ نبود...!!! برای تو چرا و چگونه...؟؟؟ کویر خیال سکوت :.: : نماز،یک هدیه الهی :.: : تا شکوفه ی عشق اینک از حال به آینده پلی باید زد....... وبلاگ تفریحی Fashens چشم انداری بر ژاپن من نگاشت سایت پاسخگو (سئوالات شرعی ) حنانه خواهر سیب مخمل افتاب حقیقت هنرهای رزمی وبلاگ کانون رشد ناحیه 3 کرج

                                                                                         سنگاپور نگین آسیا

 

سنگاپور شهری است در جنوب شرقی آسیا که پایتخت کشور سنگاپور می‌باشد.کلمه سنگاپور برگرفته از زبان مالایایی به معنای شهر شیر و ببر است زیرا این جزیره زیستگاه شیرهای آسیایی و ببرهای خط‌دار بوده است و شکارچیان به‌‌طور غیرقانونی و بی‌رویه به شکار این حیوانات پرداخته‌اند تا پوست‌شان را به فروش برسانند، در نتیجه سبب انقراض این حیوانات شده‌اند. به هر صورت سنگاپور زیستگاه شیر و ببر بوده و نامش نیز مشتق از این حیوانات است.

جغرافیا

شبه جزیره سنگاپور در جنوب شرقی آسیا واقع شده و جنوب مالزی و شمال اندونزی در کنار تنگه سنگاپور است. کشور سنگاپور حدود 704 کیلومتر مربع مساحت دارد و به جز یک شهر، شهر دیگری در سنگاپور ندارد. تقریبا 23 درصد سنگاپور را جنگل و فضای سبز طبیعی فراگرفته است.

ویژگی آب و هوایی

میانگین بارش سالانه در آن به بیش از 224 سانتی‌متر می‌رسد. این کشور به دلیل قرار گرفتن در منطقه گرم و مرطوب و نزدیکی با استوا، آب و هوایی گرم و زمینی حاصلخیز دارد.درجه حرارت هوا بین 22 تا 35 درجه سانتی‌گراد در نوسان است.اکثرا صبح‌ها شبنم صبحگاهی همه جا را فرا می‌گیرد و هر چه به سمت ظهر پیش می‌رود درصد رطوبت هوا کمتر می‌شود. در اردیبهشت ماه معمولا بادهای شدید می‌وزد. در سال گذشته بادهایی با سرعت 150 کیلومتر در ساعت گزارش شده بود. گرم‌ترین ماه‌های سال، خرداد و تیر است و مهر و آبان هوا مرطوب‌تر است.

همچنین درصد باران در سنگاپور بالا می‌باشد و آب مصرفی شهر از ذخایر باران تامین می‌شود.

مکان‌های دیدنی

پارک‌های طبیعی سنگاپور از جمله پارک «بوتانیک» از دیدنی‌های این منطقه است. آبشارهای مرتفع در سنگاپور توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.همچنین سنگاپور محل رویش 3000 نوع گل ارکیده است و باغ ملی ارکیده سنگاپور مملو از گل‌های رنگارنگ است و از شهرت جهانی برخوردار است.به تازگی بزرگ‌ترین چرخ و فلک جهان به ارتفاع 170 متر و به اندازه یک برج 45 طبقه در سنگاپور راه‌اندازی شده است. برج مسکونی 29 طبقه در سنگاپور به خاطر بهره‌گیری از فناوری و روش‌های سازگار با محیط‌زیست و استفاده همزمان از روش‌ها و سبک‌های سنتی و بومی با سبک نوین، جایزه برترین معماری جهان را گرفته و یکی از جاذبه‌های گردشگری است.

فرهنگ و مذهب

جمعیت این کشور چهار میلیون و 291 هزار نفر است که تمام جمعیت در شهر سنگاپور مستقر شده است. سنگاپور از قرن نوزدهم مستعمره انگلیس بوده و در طی جنگ جهانی دوم به دست ژاپنی‌ها افتاد و در سال 1965 استقلال یافت لذا تحت تاثیر فرهنگ و زبان انگلیسی و ژاپنی است البته امروزه عده زیادی چینی به منظور کار به این کشور نقل‌مکان کرده‌اند 76 درصد نژاد سنگاپور را چینی و 13 درصد مالایایی و 8 درصد هندی تشکیل می‌دهد. زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی و چینی و تامیل مالایی و ماندارین در کنار زبان رسمی شهرت دارد. سنگاپور شهر چند مذهبی است، بر ‌اساس آمارهای برآورد شده حدود 51 درصد سنگاپوری‌ها بودایی و تائویسم هستند، 14 درصد مسلمان و 14 درصد مسیحی و 15 درصد مردم هم دینی ندارند.البته همه مردم با دین‌های مختلف در کنار هم در صلح و آرامش زندگی می‌کنند و به‌طور کلی فرهنگ و سنن مردم سنگاپور علاوه بر انگلیسی برگرفته از مالزی و اندونزی و چینی‌است. عده زیادی چینی به این کشور به منظور کار مهاجرت کرده و در آن‌جا ازدواج کرده و سکنی گزیده‌اند.چینی‌ها هر ساله در ژانویه و فوریه جشن سال جدید لونار و دیگر جشن‌های مربوط به سنت خود را در سنگاپور برگزار می‌کنند و به در خانه‌های خود کاغذ‌ها و فانوس‌های رنگی آویزان می‌کنند.یک نوع غذا به نام «لانه پرستو» جزو غذاهای گران‌قیمت در میان چینی‌های سنگاپوری است.مسلمانان سنگاپوری نیز هر ساله در روز عید قربان به قربانی کردن گوسفند می‌پردازند و عیدفطر را در مساجد سنگاپور برگزارمی‌کنند.تامیلی‌ها نیز فروردین‌ماه را جشن می‌گیرند و به معابد می‌روند و نذری می‌دهند. به‌طور کلی هر دین و مذهبی در سنگاپور آزاد است که مراسم و سنن خود را برپا کند و زنده نگه دارد.

اقتصاد

واحد پول سنگاپور دلار با واحد سنت است. محصولات پتروشیمی، لوازم برقی، صوتی و تصویری از صادرات مهم سنگاپور است. صنایعی مانند بانکداری و تجارت و کشتیرانی و حتی توریسم از جمله صنایع عمده سنگاپور است. این کشور یکی از ثروتمند‌ترین مناطق دنیا و عضو کشور‌های مشترک‌المنافع و اتحادیه کشورهـــای جنـوب‌شرقی آسیاست.سنگاپور توسط یک جاده ترانزیت با مالزی و دیگر نقاط جنوب شرقی مرتبط است به این شهر نگین جنوب شرقی آسیا می‌گویند.
منبع :ksabz

87/1/18::: 6:53 ع
نظر()
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ سلام دوستان با دو مطلب جدید و جذاب در خدمت شما هستم
+ سلام دوستان با دو مقاله جدید در خدمتم سر بزنید دست خالی برنمی گردید
+ سلام دوستان اگر دوست دارید در مورد سریال جومونگ اطلاعاتی بیشتر بدانید به وبلاگم سر بزنید دست خالی برنمی گردید